Vrijheids dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tirzaaaaaa

Vrijheids dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:20

Hallo,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke dingen van vrijheids dressuur makkelijk te leren zijn en ook leuk zijn.
Niet alleen de makkelijke dingen maar ook gewoon andere waar je wat langer mee beezig bent.
Wat heb ik er voor nodig en hoe moet ik het mijn shetlander aanleren??

Tips??

caaramel

Re: Vrijheids dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:16

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:27

SMP-->GVL

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:45

Ook op www.nistaVD.tk kun je een hoop vinden over vrijheidsdressuur :j

Eigenlijk zijn de kleinere trucs wel de makkelijkere trucs. Zelf ben ik momenteel bezig vanalles te verbeteren, en Sita dressuurmatig te trainen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:49

Ik zou beginnen bij flamen.. :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:00

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:48

Denk aan flemen, kusje geven, jambette (beentje), targetten, object oppakken en aangeven, draaien, achterwaarts, en ga zo maar door! :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:50

hoi!

heel leuk dat je met vrijheidsdressuur wilt beginnen. Nu natuurlijk weer de bekende en eerste vraag van mijn kant..zit de basis er goed in? (meelopen in stap en draf,achterwaarts en beleefdheid/voer weigeren)

Zo ja,dan zijn de volgende dingen erg simpel en leuk om te leren.

-het nee schudden/shaken. Je ziet dit paarden vaak doen als ze zich irriteren aan vliegen. Jij kunt je paard ook lichtjes irriteren door met het flosje van je zweep in zijn oor te kriebelen.Noem een zelfbedacht commando,en zodra je paard shaked,beloon je rijkelijk met je stem én natuurlijk iets lekkers :)

-het flehmen. Paarden doen dit als ze iets geks ruiken. Laat je paard verschillende dingen ruiken waarvan je denkt dat het wel eens gek kan zijn voor je paard. Waar je paard van flehmt is altijd verschillend,probeer dus gewoon wat en beloon weer op het juiste moment

-gapen. Dit is een kwestie van toeval.Paarden gaan eigenlijk nergens specifiek van gapen. Dit is dus puur een kwestie van geduld en wachten. En als je in de buurt bent van je paard en hij gaapt,wees er dan bij! Weer belangrijk om goed te timen.

dit zijn enkel een paard voorbeelden. Let er wel op dat je met één ding tegelijkertijd bezig bent en begin pas met het volgende kunstje als het eerste er écht goed inzit!

succes!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:34

leuk dat je ook begint! let er op dat je eerst de basis aanleert voordat je aan het echte werk begint!
volgen (stap/draf) achterwaarts, stoppen etc.
zit dit er goed in? dan kun je beginnen met de grote kunstjes als flemen, shaken, e.d (dit staat ook op Nalanta :) )
als je met de kleine kunsten bezig bent kun je die ook uitbereiden ( jambette -> Spagaat -> Compliment -> knielen -> liggen -> zitten)

veel succes! :)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 20:03

genoeg antwoord slotje?