[AR] Wedstrijd mennen met de kleintjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BenWLOVER

Wedstrijd mennen met de kleintjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:21

Hallo,

Ik heb een shetje van een meter en zou er graag mee wedstrijden gaan rijden. Heb verschillende regelementen gelezen met daarin informatie over wagens,stokmaat van de pony, tuig en klederdracht. Nu wil ik een nieuwe wagen aanschaffen met oog op de wedstrijden.
Alleen weet ik er niet zoveel vanaf en zou graag hierover meer informatie willen krijgen. Zowel over de reguliere wedstrijden als over de wedstrijden bij het NSPS.

Sorry als hier al een toic over was:=

Alvast heel erg bedankt!

Gr BenWLOVER

PaysBas

Re: Wedstrijd mennen met de kleintjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:25

Zou een mail sturen naar de KNHS mbt juiste 's
breedte van je bandenspoor.
Bij paarden is t 125-126 dacht ik.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:19

SGMW (samengesteld, dus incl. marathon) mag dus niet meer met pony's onder de 1.15m.
Hoe dat voor D/V zit weet ik zo even niet.

NSPS menwedstrijden moet je anders bokker Dennis eens vragen, zij rijdt dacht ik ook NSPS menwedstrijden.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:27

JoyCiej007 schreef:
SGMW (samengesteld, dus incl. marathon) mag dus niet meer met pony's onder de 1.15m.

Was het niet dat ze minimum 110 moesten zijn?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:32

@ rhine je hebt gelijk ze moeten voor het sgmw rijden (de marathon) 1.10m zijn voor de dresuur vaardigheid wedstrijden maakt de stokmaat niet uit

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:18

Ok heel erg bedankt voor deze informatie. En de wagens hebben die nog speciale eisen?

PS: het gaat mij voornamelijk om de dressuur. V en M kan de pony niet aan ivm met de stand van een achterbeen (het zware werk en wenden word dan teveel, D kan die prima daar hoeft ie niet snel en scherp voor te wenden)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:25

Voor het SGMW moeten ze idd 110 zijn.
Wagen moet voor een A pony minimaal 110cm spoorbreedte zijn.

NSPS dressuur en vaardigheids wedstrijden worden gewoon onder de vlag van de KNHS verreden, dus gelden gewoon de KNHS regels.
Voor het concoursrijden hebben ze hun eigen reglement dat op de site van het stamboek staat.

Een shet kan prima in de dressuur en vaardigheid mee komen. Ik rij t/m het ZZ met mijn pony's.