Ik heb een shetje van een meter en zou er graag mee wedstrijden gaan rijden. Heb verschillende regelementen gelezen met daarin informatie over wagens,stokmaat van de pony, tuig en klederdracht. Nu wil ik een nieuwe wagen aanschaffen met oog op de wedstrijden. Alleen weet ik er niet zoveel vanaf en zou graag hierover meer informatie willen krijgen. Zowel over de reguliere wedstrijden als over de wedstrijden bij het NSPS.
Ok heel erg bedankt voor deze informatie. En de wagens hebben die nog speciale eisen?
PS: het gaat mij voornamelijk om de dressuur. V en M kan de pony niet aan ivm met de stand van een achterbeen (het zware werk en wenden word dan teveel, D kan die prima daar hoeft ie niet snel en scherp voor te wenden)
Voor het SGMW moeten ze idd 110 zijn. Wagen moet voor een A pony minimaal 110cm spoorbreedte zijn.
NSPS dressuur en vaardigheids wedstrijden worden gewoon onder de vlag van de KNHS verreden, dus gelden gewoon de KNHS regels. Voor het concoursrijden hebben ze hun eigen reglement dat op de site van het stamboek staat.
Een shet kan prima in de dressuur en vaardigheid mee komen. Ik rij t/m het ZZ met mijn pony's.