Zorro aan het werk met grondwerk :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Zorro aan het werk met grondwerk :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 17:53

:wave:

Vandaag weer eens wat grondwerk gedaan :)
Bij het loswerken (of iets wat erop moet lijken :+) is ze vaak wat moeilijk, daarom doe ik het liever ook niet zonder leadrope... Bij het laatste fragment zie je namelijk dat ze erg dominant bezig is, ze heeft ook naar me gebokt bij het loswerken, dit staat niet op beeld.

Afbeelding
Zorro
13 jaar
Merrie
Zwart
Shetlander
1.07m

Helaas is de beeldkwaliteit in het begin niet erg scherp, maar ik hoop toch dat mensen tips/commentaar kunnen geven :D.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 29-10-11 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sharontucker

Re: Zorro aan het werk met grondwerk :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:57

ben je parelli aan het doen of??

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 17:59

Gewoon, verschillende dingen van grondwerk.
Zou kunnen dat het met parelli te maken heeft, maar dan niet bewust :=

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:00

Wat een leuke beestenboel daar :P

Ik wil je graag 1 tip geven. Je geeft juiste hulpen, maar je blijft ze te lang geven. Je trek aan het halster om haar te laten draven, maar terwijl zij al draaft trek jij nog steeds. Probeer gelijk de druk van het halster af te halen wanneer ze draaft :j Dat is namelijk ook een beloning voor haar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 18:01

Bedankt voor je reactie en tip, ik ga er eens op letten :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:08

Die kip op 0:32 _O-
Ik heb hier niet zo veel verstand van dus ik ga ook geen advies geven :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:00

Zorro!!
Zijn hoed!! Waar heb je die gelaten?/

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:06

Biggers schreef:
Zorro!!
Zijn hoed!! Waar heb je die gelaten?/

Afbeelding
:))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:17

Jaa!!! Jeej! Nu is hij echt Zorro.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:23

Wat je ook aan het doen bent (geen Parelli iig), het gaat niet goed, want ze trapte naar je. :=
Dat je dat uberhaubt toelaat vind ik al heel wat, krijgt ze geen schop onder dr hol als ze gericht naar je trapt?
Ik zou eerst eens flink eraan werken dat ze naar je luisterd en je respecteert, voor je bezig gaat met oefeningen die op Parelli lijken.
Ze moet eerst leren dat jij de baas bent en niet zij. En zoals ninajojo al zegt, als jij gaat rennen moet het voor haar genoeg zijn om ook te gaan rennen. Als je al druk geeft om te gaan draven moet die misschien 1 seconde zijn, dan heeft ze al door dat ze harder moet. ;)

Ga er aan werken, als je Parelli wilt doen doe het dan écht en niet half, het is een hele leuke mooie pony zo te zien, dus moet lukken :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:26

Borisje schreef:
Wat je ook aan het doen bent (geen Parelli iig), het gaat niet goed, want ze trapte naar je. :=
Dat je dat uberhaubt toelaat vind ik al heel wat, krijgt ze geen schop onder dr hol als ze gericht naar je trapt?
Ik zou eerst eens flink eraan werken dat ze naar je luisterd en je respecteert, voor je bezig gaat met oefeningen die op Parelli lijken.
Ze moet eerst leren dat jij de baas bent en niet zij. En zoals ninajojo al zegt, als jij gaat rennen moet het voor haar genoeg zijn om ook te gaan rennen. Als je al druk geeft om te gaan draven moet die misschien 1 seconde zijn, dan heeft ze al door dat ze harder moet. ;)

Ga er aan werken, als je Parelli wilt doen doe het dan écht en niet half, het is een hele leuke mooie pony zo te zien, dus moet lukken :j

Ik zal je vertellen, het is veel erger geweest, en ze heeft ook een schop onder haar hol gehad :=
Ze wordt altijd gestraft als ze iets doet, hoewel dat misschien niet duidelijk was...

Bedankt voor je reactie, ik ga er zeker aan werken :j

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:30

In het filmpje wordt ze niet gestrafd O:) En zelfs dan he, al dreigt ze naar je, beetje met de kont draaien moet ze al flink op haar flikker krijgen. Jij bent de baas, niet zij.
Het is maar een kleintje, maar ik weet ook heel goed hoeveel schade ze kunnen aanrichten, heb er zelf ook 2 die als duivels bij mij kwamen en nu (schijnheilige) engeltjes zijn.

En nog een puntje, op het moment dat ze naar je dreigt, ik weet niet wat je dan aan het doen bent (longeren/ rondjes om jou heen draaien?). Maar iig sta je bij haar kont, het is beter als je bij haar schouder staat en met je linkerhand haar 'de weg wijst' dus je hand uitsteken naar links/rechts. En met je lichaamstaal haar verteld hoe hard ze moet lopen.

http://www.youtube.com/watch?v=vfw978Ou_4s
Filmpje van mij toevallig, maar kon even gauw geen andere vinden. Daar zie je ook hoe wij (zonder touw) te werk gaan. :j

Succes! Het lukt je best. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:35

Ik heb al tijden niet meer gegrondwerkt vanwege dracht, dus moet het weer oppakken.
Ik moet inderdaad meer bij haar kont weg. Bij het dreigen gaf ik haar geloof ik een mep met de leadrope, bij wat niet op beeld stond had een longeerzweep in mijn handen, toen heb ik haar een goeie tik verkocht...

Ik ben persoonlijk zelf heel blij met wat we al hebben bereikt, begin dit jaar was geen land met haar te bezeilen, ze was niet te benaderen, niet te pakken, niet te aaien ect.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:49

Leuk wat je doet! Ik ben nog eens gaan kijken...had de kip niet gezien...hilarisch hoe ze in beeld komt...ik lag dubbel. En dan de hele bende op het einde, omdat ze door hadden dat je wat lekkers bij had...echt fun met de beestjes :D

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:00

Loswerken zegt precies wat het is, LOS werken, dus niet vast. :+ Ik zou als ik jou was op internet naar goede betrouwbare informatie zoeken, filmpjes zoeken op youtube, lessen nemen, en kan je dat een stukke verder op weg helpen :j

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:43

paar tips:

bij 0:12 kreeg je ook bijna een schop :=
en ongeveer bij 1:05 blijf je druk geven terwijl ze wel draaft (wat volgens mij al eerder is gezecht)

verder ziet het er wel goed uit :j

en wanneer je haar achteruit zet moet ze ook blijven staan waar je haar neer hebt gezet en niet naar je toekomen :x