[AR] Andere bandjes onder marathon wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Andere bandjes onder marathon wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 12:42

Ik wil marathon gaan starten met mijn mini van 90 cm (minipaardjexshetje) en moet dus super super super licht zijn, want erg sterk is ze helaas niet.
Nu had ik een mooi wagentje gezien, super klein, licht, en mooi.
Maaar nu komt het; hij heeft van die piep kleine kruiwagen wieltjes _-:(
Ik wil er graag mooie wielen onder, toch wat groter. en waar mee ik fatsoenlijk door de bak mee kan rijden.
Kan ik hier andere bandjes/wielen onder (laten) zetten?
of heeft iemand anders de tip?

Echwel

Re: Andere bandjes onder marathon wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:16

Grotere pony kopen want marathon mag pas met een pony vanaf 1m10

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 13:28

Het is onderling mini marathon. Sorrie voor de onduidelijkheid!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:30

Dan nog, de regels zijn er niet voor niets, en denk eens aan het gewicht van twee personen....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:31

Hangt van de assen van de wagen af of er andere wielen onder kunnen, maar ik geef je weinig kans. Als het echt kruiwagenwielen zijn zou ik trouwens die wagen echt niet kopen. Kruiwagenwielen zijn niet gebouwd op de hoeveelheid gewicht die er uiteindelijk op komt, en ook niet op de snelheid die je met een wagen bereikt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:36

Denk dat je aan een leuke (evt. HCA) 2wieler/sulky veel meer zal hebben. 't is erg lastig om voor die kleintjes een echte degelijke, fijne en veilige 4wieler te vinden. Ik denk dat ik wel ongeveer weet wat voor wagentje je bedoeld. Rolweerstand is idd erg hoog door die kleine 'kruiwagen'wieltjes/bandjes, daarnaast zit je zelf zo ongeveer met je knieen in je nek.

+ dat je waarschijnlijk dus niet alleen andere banden onder je wagen wil, maar dus andere, grotere wielen. En dat kan niet altijd zomaar; vaak is dat een heel technisch verhaal, heeft met de assen en lagers e.d. te maken en dat is vaak niet zomaar zelf eventjes te doen. Een wagenbouwer kan je er meer over vertellen. Maar 1. je wint er weinig mee, 2. het kost waarschijnlijk erg veel, is zo'n wagentje meestal niet waard en 3. je mag toch niet officieel marathons starten.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 23:06

nu heb ik een sulky cavalettie, zoon 2 wieler. maar voor mini marathon wil ik toch liever een 4 wieler, vandaar.
officieel starten wil ik toch niet, dus dat geeft niet.

alvast bedankt voor jullie advies!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:10

Al start je in de hobbyklasse heb je je toch aan het reglement te houden....

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 10:37

hier niet hoor, waar ik start. daar vinden ze het alleen maar leuk, zoon mini tussen de paarden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:27

je kunt ook kijken voor een goede marathon wagen en dan geschikt voor de kleintjes je hebt ze geloof ik al vanaf 80/90kg.en als ze dat niet kan trekken zou ik er gewoon geen 4wieler achter hangen en gewoon met een sulky rijden.
ook zou ik niet gaan voor een wagen met kruiwagen bandjes,en denk ook niet dat je er wat anders onder kunt zetten helaas.