Leuk boek Natural Horsemanship, bitloosrijden...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Madieke

Leuk boek Natural Horsemanship, bitloosrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:16

Ik wil me wat meer gaan verdiepen in NH/bitloosrijden etc....
Nu ben ik benieuwd of jullie mij een leuk boek aan kunnen raden die lekker leest en waar veel info instaat...?
Dus kom maar op met de ideeën.... ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:23

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:30

Oepsss niet goed gekeken..?! :oo
Thanks, ga ook ff in dat topic neuzen...

Maureen95

Re: Leuk boek Natural Horsemanship, bitloosrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:34

een paard liegt niet. dat is ook een mooi boek maar ik weet de auteur even niet meer

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:37

^ Dat boek is van Chris Irwin. Zeker een aanrader. Het gaat over paardenfluisteren en je komt echt veel te weten over het gedrag van je paard en over jezelf in combinatie met je paard. Heel mooi! :)

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 11:30

Oke thanks ga ik ook eens naar kijken, heb al heel wat boeken in mijn kast over dieren communicatie maar meer gericht op honden.
Die van Emiel Voest- Het tevreden paard lijkt me ook wel leuk en die van Margrit Coates- Paarden spreken en Contact met paarden lijken me ook leuk, maar deze boeken zijn weer meer op de communicatie gericht denk ik.
Iemand deze boeken gelezen...?

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:09

Een paard liegt niet heb ik hier ook liggen van Mark Rashid (Een goed paard is nooit lelijk en Een paard is een paard oa). vond em echt geweldig trouwens. Daarnaast Monty Roberts, ook Parelli gelezen. Als je je nog wilt inlezen in verschillende 'methodes'of eigenlijk benaderingen dan is het Paard als Partner ook een mooi begin.

Tevreden Paard heb ik gelezen, als je net 'begint' geeft het je wel nieuwe inzichten maar als je al veel boeken over het onderwerp gelezen is veel een bevestiging eigenlijk. Wel de moeite waard hoor, heb ook die net uit.

Heb die twee boeken van Margrit Coates gelezen, vond ze erg mooi, wel redelijk spiritueel dus daar moet je van houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:43

Er zijn twee boeken met in de titel het woord "liegen" naast het woord "paard".

Het boek van Chris Irwin heet: Een paard liegt niet, en is helaas niet meer nieuw verkrijgbaar.

Via bol.com tweedehands voor over de 40 Euro te krijgen, wat ik op zich schandalig vind voor een pocket die niet meer dan 15 Euro heeft gekost.

Het boek van Mark Rashid heet: "Paarden liegen nooit" en is recentelijk naar het Nederlands vertaald en oa via bol.com te verkrijgen.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Mark Rashid heeft nog meer boeken geschreven maar niet alles is naar het Nederlands vertaald. Zijn laatst boek vind ik te spiritueel, maar de andere drie lezen lekker weg.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:59

Ik heb een aantal boeken gelezen,maar er zijn een paar die er voor mij uitspringen.

-emiel voest,freestyle. Fase I . Het is makkelijk te begrijpen,er wordt duidelijke taal in gesproken.Goede en veel zeggende illustraties.

-een paard liegt niet,van Chris Irwin.

verder heb ik nog een paar boeken van Hempfling gelezen,maar dit spreekt mij persoonlijk niet erg aan. Het is mij te onduidelijk en ik volg hem niet altijd.Maar dit kan ook komen door mijn leeftijd :+ haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:45

Troost je, dat ligt niet aan je leeftijd :D