Hoe de Jambette leren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smileyy

Hoe de Jambette leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:19

Heeii allemaal,

Ik probeer mijn paard de jambette te leren, hij tilt al wel zijn been op op comando, maar HOE leer je je paard zijn been strekken?? Bedankt als je een reactie achterlaat,

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:04

princess13

Re: Hoe de Jambette leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:46

Til het voetje van je paard op en beloon hem dan uit bundig oefen dit een paar keer en raak dan het been aan !
Mijn shet deed het meteen toen !

Succes

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:14

ik raad je persoonlijk aan niet het been van je paard op te tillen. Je paard kan hierdoor later met zijn been gaan slaan als je met je hand bij zijn voet komt. Je kunt beter met het flosje van je zweep in de kootholte kriebelen,dit ''kietelt'' waardoor je paard zijn been op gaat tillen. Terwijl je dit doet zeg je een commando,en zodra je paard dan zijn been uitslaat beloon je uitbundig en geef je hem iets lekkers.

succes! :)

princess13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:01

YelaBrenda11 schreef:
ik raad je persoonlijk aan niet het been van je paard op te tillen. Je paard kan hierdoor later met zijn been gaan slaan als je met je hand bij zijn voet komt. Je kunt beter met het flosje van je zweep in de kootholte kriebelen,dit ''kietelt'' waardoor je paard zijn been op gaat tillen. Terwijl je dit doet zeg je een commando,en zodra je paard dan zijn been uitslaat beloon je uitbundig en geef je hem iets lekkers.

succes! :)

Ja daar heb je gelijk in maar bij mijn shet werkte het niet want het boeie hem niet dat iemand hem toen aantike met de zweep mijn shet heeft nog nooit geslagen maar dat kan wel het geval worden dus ik ben het helemaal met je eens werkt het niet dan kan je ook proberen wat ij heb gezegt !

Succes :D

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:25

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:16

Het ligt ook aan je paard!
Ik ben nu al bijna een jaar bezig met de jambette bij mijn paard, maar echt strekken doet ze niet.
Ook niet als je goed timed, al gaat het nu steeds beter. Gewoon een kwestie van oefenen! :D