Truckjes.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KRLMA

Truckjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:55

- Mijn verzorgshet Rambo doet het prima tijden de oefeningen van Vriheidsdressuur hij kan :

* Op blok
* Buigen
* achteruit lopen
* mee stappen / draven
* Jambette
* Kusje geven
* Liggen met hulp
* Steigeren

Nu wil ik hem graag leren zitten maar elke keer als ik hem laat liggen gaat ie meteen ook gaan rollen en springt dan meteen terug rechtop.. ik heb dus geen tijd om hem meteen de belonen bij het recht komen..

Dank!

Nista_RX

Re: Truckjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:26

Zitten is een uitbereiding van het liggen. Leer dus eerst je pony liggen aan. Het liggen kan je aanleren vanuit het rollen, dat je je pony dus beloont wanneer ie gaat liggen, of je commando geeft wanneer je ziet dat ie gaat liggen. Probeer zo snel mogelijk bij je paard of pony te komen om te belonen, ookal staat ie meteen op, gewoon zo snel mogelijk belonen :j . Als het je lukt zo snel mogelijk bij hem te komen tijdens het liggen, en hij blijft ook liggen, zo veel mogelijk belonen. :) Voor het zitten en andere methodes voor het liggen raad ik je aan op www.nistaVD.tk te kijken onder het kopje "vrijheidsressuur". :)

KRLMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 09:21

Nista_RX schreef:
Zitten is een uitbereiding van het liggen. Leer dus eerst je pony liggen aan. Het liggen kan je aanleren vanuit het rollen, dat je je pony dus beloont wanneer ie gaat liggen, of je commando geeft wanneer je ziet dat ie gaat liggen. Probeer zo snel mogelijk bij je paard of pony te komen om te belonen, ookal staat ie meteen op, gewoon zo snel mogelijk belonen :j . Als het je lukt zo snel mogelijk bij hem te komen tijdens het liggen, en hij blijft ook liggen, zo veel mogelijk belonen. :) Voor het zitten en andere methodes voor het liggen raad ik je aan op http://www.nistaVD.tk te kijken onder het kopje "vrijheidsressuur". :)

Dank je!

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:40

Eerst heel veel oefenen met het liggen, gebruik misschien een clicker; dan kan je precies klikken op het moment dat hij zit. En wie weet blijft hij dan wel even zitten. (natuurlijk moet de clicker dan ook wel eerst goed geoefent zijn). Of kijk op www.thenaturalway.tk

lifeofmarit

Re: Truckjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:15

Eerst liggen op commando (zoals hierboven gezegt) zit dit er goed in ga je langzaam aan beginnen met zitten.
slaat hij al 1 been uit, belonen, 2e been ook, belonen. alle kleine stapjes belonen :)