Iemand bekend met Waterhole Rituals van Carolyn Resnick?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fransje_70

Iemand bekend met Waterhole Rituals van Carolyn Resnick?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 23:22

De titel zegt het al, ik ben geinteresseerd in de Waterhole Rituals van Carolyn Resnick. Deze manier van een basis leggen voor het trainen van paarden heeft onder meer te maken met onderlinge verhoudingen in de kudde en onderling respect. Er wordt in Nederland een keer per jaar (?) een cursus gegeven in deze methode van trainen en die was in juli, maar verder is er niet veel over te vinden, behalve een beschrijving van iemand over de rituals http://paardwijsmejeweg.blogspot.com/2010/01/waterhole-rituals-van-carolyn-resnick.html, en natuurlijk haar eigen blog http://www.carolynresnickblog.com/
Ik heb maar haar DVD besteld om wat meer helderheid te krijgen over bepaalde onderdelen, maar ik zou het fijn vinden als er hier mensen zijn die al meer ervaring hebben met haar methode van werken. Iemand?

TurdusMerula

Re: Iemand bekend met Waterhole Rituals van Carolyn Resnick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:35

Er is een draad over geweest op het forum van Paard Natuurlijk, wellicht vind je daar nog wat. :)

Cassidy

Re: Iemand bekend met Waterhole Rituals van Carolyn Resnick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:33

Ik ben was nog niet bekend met deze manier van trainen maar kom heel veel dingen tegen die ik bij Parelli ook tegenkom: undemanding time doorbrengen, stick to me, who moves who en zelfs de carrot stick...

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:27

Fransje_70 je hebt inmiddels pb :D

Cassidy het klopt wel dat bepaalde 'spelletjes' overeenkomen met andere trainers. Het uitgangspunt en manier van uitvoeren is echter, voor zover ik heb kunnen ontdekken, vrij uniek. Daar ligt met Parelli toch wel een verschil :) Gaat niet om goed of fout, maar tis toch wel anders.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:47

er zit in het western buitenrij topic iemand die een online cursus bij Carolyn volgt, zal eens even zoeken wie dat is...

edit, volgens mij is het Vickelientje. Zij kan je vast meer erover vertellen!