[AR] hoogte shet/welsh wagen van grond tot bok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

hoogte shet/welsh wagen van grond tot bok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:19

Hoe veel cm is bij jullie de bok van de grond af gemeten, bij een grote maat shetlanderwagen?
Wat zou voor jullie de max zijn qua hoogte?

Dit ivm het willen kopen en twijfelen over de maat voor mijn 1.08 grote shet x welsh.

Dennis

Re: hoogte shet/welsh wagen van grond tot bok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:21

Ik vind bokhoogte = stokmaat eigenlijk wel het maximum. Ook een beetje afhankelijk van het type wagen, het plaatje moet wel passend zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:24

dus een wagen waarvan het zitgedeelte 1.05 is, zou bij een pony van 1.08 wel kunnen?

Ik vind het zo moeilijk, heb geen ervaring met mennen en dit zou een grote pony/ paardenwagen zijn waar de ( hoe heet dat onderdeel, dissel??) lamoenen ed van aan te passen zijn. Ik heb net gevraagd om het zitgedeelte op te meten vanaf de grond, omdat je er zonder pony bij zo op kan verkijken. Leek namelijk veel hoger, of ze moeten zich vergist hebben in het meten

Het zou een vrij lichte wagen zijn, past precies in budget en staat ontzettend dichtbij, is in erg goede staat ook, 4 wielig en met rem, precies wat ik zoek

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:30

Een marathon wagen van die maat zou ik niet doen, een dressuur wagentje is al wat anders.

Als hij dicht bij staat, kan je niet een keer gaan proef rijden?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:36

ik heb het tuig nog niet en kan nog niet mennen, wil wel kijken dat ik haar eens meeneem en ervoor zet en foto maak ivm de grootte
heeft voor en achter een bankje, geen dressuur wagentje

vijftelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:22

Mijn concourswagen heeft een bokhoogte van 85cm, de wagen heb ik toendertijd aangeschaft voor een shet van 95cm.
Mijn huidige shet van 1,08m loopt nu voor deze wagen, een plaatje wat klopt. Tevens heb ik een grotere concourswagen met een bokhoogte van 100cm. Persoonlijk vindt ik die net iets aan de grote kant in verhouding met de pony.
Net zoals Dennis aangeeft laat ik de bokhoogte nooit boven de schofthoogte van de pony uitkomen.
Als je in de gelegenheid bent zou ik met de pony er heen gaan. Meten is weten!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:11