[AR] mn knappe jongens in tandem naar buiten.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

mn knappe jongens in tandem naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 08:42

Hallo

Vandaag met mn jongens een heerlijke rit in tandem gereden. We oefenen om 5 november zo met de snertrit mee te kunnen rijden. Vandaag ongeveer 10km gedaan in iets meer dan een uur tijd en de paarden gaven allebei aan dat ze gerust verder konden :)
Voorop loopt Sunshine, mn 10-jarige. Achterop loopt Storm, mn 3-jarige.
Had nog wel het probleem dat Sun heel erg aan de leidsels trekt (zie: [AR] Tandem vraagje) dus tips zijn van harte welkom!
Mijn eigen tandem-ervaring beperkt zich ook tot deze jongens hier en zij staan nu voor de 4e of 5e keer zo voor de wagen, dus sowieso zijn tips en tricks hartstikke welkom!

Afbeelding
Braaf stappen

Afbeelding
Sun denkt "Hey.... jou ken ik!"
*de fotografe (en groom) is ook zijn bijrijdster*

Afbeelding
ben ik nou ergens een paard verloren...

Afbeelding
oh nee, hij is er toch nog! :Y)

Afbeelding
knappe jongens
Wat een kleurverschil he! Toch zijn ze allebei op dezelfde manier geschoren. :?

Afbeelding
lekker stappen

Afbeelding
even een fanatieke kop bij het aandraven

Afbeelding
het spul van het pad afsturen voor het veerooster

Afbeelding
waarop Sun denkt "verrek, gras onder de pootjes, GAAN met die banaan!"

Afbeelding
maar gelukkig, even stug doorzetten en zo konden we toch op het gras blijven stappen

Afbeelding
en verderop op de weg mocht er weer gedraafd worden.

Afbeelding
en dat kunnen ze ook best braaf!

Afbeelding
en daar komen we weer! Fotografe hoeft ook niet meer naar de sportschool vandaag, die heeft flink gewandeld zo ;) *-:)

Afbeelding
en nog een draffoto van de zijkant!

Afbeelding
Schaduwpaardjes.... tis tóch een vierspan! :P

Afbeelding
dat het brave jongens zijn bewijst dit maar weer, want ook in het verkeer liepen ze hartstikke netjes :)

Al met al ben ik supertrots op mn jongens en hoop ik dat Sun dat trekken nog ff afleert en we nog heel veel fijne kilometers zo gaan rijden! :D
Tips zijn uiteraard welkom.
Groetjes, Lacuna

WinSel

Re: mn knappe jongens in tandem naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:57

Ziet er super uit :D Die voorste is wel echt een knapperd hoor !
En de achterste natuurlijk ook :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:24

Wat onwijs leuk...
Staat hier ook altijd nog is in de planning.
Hoe heb je de leidsels bevestigd en de strengen?
En heb je ook nog andere leidsels gebruikt of gewoon van je beide tuigen?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:50

Wat stoer zeg!!! Knappe heren!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:57

haha! Die voorste voelt zich ook wel een hele stoere vent hoor! Als je het hem vraagt is zijn schofthoogte ook minimaal 1.80, en is hij een grote, zwarte arabische hengst (nee, heb hem niet verteld dat de meeste arabieren niet zo groot worden, en nee, heb hem ook niet verteld dat hij geen ballen meer heeft...)
mn jonkie, die is gewoon superlief en makkelijk. Typetje "oh... wil je het zo? Prima joh, doen we het zo" echt een fijn paardje.

Leidsels, mn gewone enkelspan zijn te kort, heb eerst met een dubbellonge gereden (maar die was veul te lang) en nu heb ik enkelspanleidsels van een paard, dat past nét, voor het mooi zouden ze nog iets langer moeten zijn.
Strengen van mn voorpaard zijn met snelsluitingen bevestigd aan het borsttuig van mn achterpaard.

haha, thnx crazymel! als ze straks goed braaf zijn, dan kom je maar een keer met naaltje mijn kant op, mag je er ook een rondje mee sturen, is hartstikke leuk joh!

Groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:41

Wat een stoere combinatie!!!

Ennuh, die problemen die je beschreef met plaatsen van foto's, heb ik ook geregeld. Snap er niets van, maar ik onthou je tip om het even in word op te slaan. Scheelt weer veel getyp.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:48

Ahh ok. Leuk hoor.
Toch van de zomer ook is proberen. Alleen dan maar bedenken welke voor en welke achter moet.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:05

Wat ziet dat er ontzettend leuk uit! Twee hele leuke shetters heb je! :j :j

Heb even goed de foto´s bestudeerd...Je hebt dus de strengen van Sunshine aan het borsttuig van Storm gemaakt? Dus Storm trekt alleen? Zijn het beide enkelspan tuigen neem ik aan? :D Beetje nieuwsgierig maar hoor, want dit lijkt me ook wel eens wat om te proberen. Paardjes van jou zien er lekker vrolijk uit! En jij ook ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:46

Leuke foto's hoor ! Ziet er zeer gezellig uit met deze twee shetters! :-)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:54

ohh wat gaaf zeg!! super!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:57

AH...dat ziet er toch supergaaf uit !!
lijkt me super om te doen, helaas...vind ik 1 al voldoende in mijn handen.
leuke foto's ! :j

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:05

Ziet er goed uit !!! Ik zou alleen de achterste pony wel een hoofdstel omdoen met oogkleppen. Dan heeft hij wat minder last van de leidsel van de voorste pony. Maar verder ontzettend knap want tandem rijden is best moeilijk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:06

ik vind het wel heel erg goed eruit zien. Vergeleken met hoe we vorige keer in de wei aan het rommelen waren (en hoe ik rommelde _O- )

Knappe mannen. Maar dat kleurverschil is geen porum hoor.. Plak dat haar er maar terug op! :P

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:14

Ziet er leuk uit. Alleen kan ik me goed voorstellen dat de leidsels in de ogen van je achter pony terecht kunnen komen.
Verder ben ik benieuwd waarom je de een achter hebt en de ander voor. Wat gebeurt er als je dat andersom doet? Ik neem een beetje aan dat je dat al geprobeerd hebt? Ook mbt. De vraag over het sterk worden van je voorpony.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:39

Ziet er leuk uit. Niet in een in de tandem met de jumpcross? :P

Ik vind Sun nog steeds gaaf. doe je a.s. zaterdag ook weer mee?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 17:49

Bedankt voor de tips mbt oogkleppen voor het achterpaard. Heb hem persoonlijk liever zonder oogkleppen lopen, maar moet inderdaad nog op jacht naar ogen voor bovenop het kopstuk zodat de leidsels niet in de ogen van Storm kunnen komen. :(:)

Ik heb Sun voor lopen, omdat hij altijd en overal al bezig is om voorop te lopen. Daarbij is hij degene die fjin voorwaarts en zelfzeker voorop loopt, dus de ideale kandidaat om voorop te lopen.
Storm is mn achterpaardje, en hij is in enkelspan of aan de lange lijnen buiten nog heel erg zoekend en vraagt heel erg veel steun van mij. Ben bang dat ik hem die op die afstand niet voldoende kan geven, én dat Sun het absoluut niet pikt als hij achterop moet lopen ;)

@Tine: ja, dat scheelt weer je hele bericht opnieuw typen ;)

Strengen zitten inderdaad gewoon vast aan de achterpony, voorpony trekt inderdaad niets.
Heb me laten vertellen dat ze vroegah tandem reden naar de jacht, waarbij het achterpaard dan alles trok zodat het voorpaard fris bleef. aangekomen op de jachtlocatie legden ze het voorpaard dan een zadel op, reden ze de jacht mee, en na afloop spanden ze het spul terug in en mocht het achterpaard alles weer naar huis sjouwen.
Weet niet of dit ook inderdaad waar is, maar vond het in elk geval wel een mooi verhaal :)

@jin159:
Ik doe de 29e mee met alleen Sun. Zou het best in tandem willen doen, alleen Storm is nog te jong, minimumleeftijd is 4 jaar, en mijn eigen minimumeis is dat hij eerst maar eens gewoon voor de wagen leert galopperen, anders loop ik daar straks tegen problemen aan die ik op dat moment niet goed kan oplossen, en dan blijf je er last mee houden.

Groetjes, lacuna

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:52

oke, dat snap ik. Dan zie ik je wss nog wel :P

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:24

Toch zou ik het dan eens proberen om ze om te wisselen. Kan zeer verassend en verfrissend zijn!

Wist je trouwens dat er vele manieren zijn om de strengen van het voorpaard aan het achterpaard te bevestigen? Op de foto is het niet erg duidelijk te zien, helaas.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:26

leuke foto"s en de ponys omwisselen....dacht ik eerst ook aan maar was ff vergeten dat de achterste nog maar 3 jaar is....die moet eerst kilometers maken.... :j snap nu waarom je die achterin zet

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:08

ziet er gaaf uit!
wat een verschil met kleur zeg!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:31

Wat ziet dat er ontzettend leuk uit!!
Sun loopt er echt stoer bij <3