Jambette wilt niet meer.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Jambette wilt niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 12:04

Hallo bokkers. :)

ik heb ook al een topic gemaakt over het compliment,
[GVL] Compliment
daaruit heb ik opgevangen dat ik eerst de jambette en spagaat moet aan leren ..
maar het probleem is dat het niet meer lukt.
Hij kon de jambette een beetje. tot ik niet meer door kon oefenen door school en werk en het weer :( zo jammer dit, want nu wil ik het weer op pakken lukt het niet meer.. als ie eenmaal de beloning heeft gekregen stopt ie er mee en moet ik erg boos worden. hij zit nu dus gewoon een spel met me te spelen ;( . hebben jullie hier tips voor??
ik wil namenlijk graag vedder gaan met VD.

Groetjes Britt :9

Priszz

Re: Jambette wilt niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:55

Ik weet niet of dit kan werken aangezien ik het sinds pas echt bezig ben met mijn pony. Misschien als je eerst een paar stappen terug doet, bijvoorbeeld eerdere oefeningen en dan weer langzaam aan weer naar de Jambette toe werken zeg maar, hopelijk kan je er iets mee =)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 17:12

zal het proberen,, hopenlijk lukt het :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:32

Je moet al niet boos worden. En wat beloon je? een hand vol bix of een hele wortel? Je hoeft maar een klein beetje te geven. Wissel af met andere oefeningen tussendoor om je pony bezig te houden.

Je moet niet boos worden, je pony doet zin best, hij kon de jambette maar een beetje zei je, dus dan doet hij absoluut zn best... boos worden heeft alleen zin als je paard express dwars reageert of dominant naar jou is.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:46

kijk ik ben niet echt boos tegen hem maar meer dat ik boos word en het niet uit, hij krijgt vaak als ie iets goed heeft gedaan 2 biksies en als ie dat heeft gehat dan stopt ie er mee doet ie niks meer, en als ik dan een andere oefening doe doet hij het niet, hij speelt gewoon een spelletje met me en dat begint me erg te irriteren :P mja ik blijf wel proberen,
Laatst bijgewerkt door Brittjuh97 op 22-10-11 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:48

Als je boos wordt kan je beter stoppen, dan is het niks voor jou. Het is geduld hebben en het niet erg vinden als het niet lukt, sterker nog dan moet je het zien als een uitdaging ;)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 21:03

saskiakefie schreef:
Als je boos wordt kan je beter stoppen, dan is het niks voor jou. Het is geduld hebben en het niet erg vinden als het niet lukt, sterker nog dan moet je het zien als een uitdaging ;)

Lees bericht boven je !!!!

Sorry moet het anders 100x opnieuw zegen :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:03

gelezen hoor :) Maar al uit je het niet, paard voelt het gegarandeerd aan ;)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 22:07

ja dat is wel zo. in het begin dacht ik ook oh dat gaat wel over enzo. maar nu blijft hij dat doen en het word op een gegevenmomend ook erg storend als je hem niet op 1 ding laat focusen [ daarbedoel ik mee af en toe iets anders doen enz. want hij moet nu ook beleerd worden voor men en zodat en een klein meisje op kan rijden. dus af en toe krijgt hij al een zadeltje op. en af en toe wat gewicht en tussen door probeer ik hem de jambette te leren, ik merk wel sins ik dat heb gedaan dat hij vooruit gaat. *\o/*

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:34

en als je nou eerst beloond met een flinke aai en knuffel, en dan nog een comando geeft?
doet hij het dan wel? omdat hij graag dat snoepje wilt.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 18:46

gipsyboy schreef:
en als je nou eerst beloond met een flinke aai en knuffel, en dan nog een comando geeft?
doet hij het dan wel? omdat hij graag dat snoepje wilt.

dan doet hij het ook moeilijk, alle dingen die hij wel al kent krijgt ie eerst altijd een knuffel enzo en als ie dan klaar is iets lekkers, ben bang dat hij het anders ook doet :(:(
en met iets leren krijgt ie iets lekkers als het hem al een beetje lukt enzovoort,

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:17

Goed VD leren kun je beter dmv les. Als dat niet kan, haal dan een paar goede boeken in huis en begin bij het begin. Leer eerst de basis van het clickeren en ga daarna pas over op de simpele dingen. Je slaat aardig wat stappen over waardoor het allemaal niet lukt.

In het kader daarvan een extra opmerking. Of vooral een waarschuwing.
omdat je zelf nog geen doorgewinterde trainer bent is onderstaand absoluut geen goede combinatie

Brittjuh97 schreef:
. want hij moet nu ook beleerd worden voor men en zodat en een klein meisje op kan rijden. dus af en toe krijgt hij al een zadeltje op. en af en toe wat gewicht t. *\o/*

Brittjuh97 schreef:
ik wil hem ook leren steigeren alleen weet niet hoe, dat heb ik met veel dingen ook met de jambette enz, Ik ben me echt aan het verheugen op me showtje, als die goed gaat wil ik meerdere shows gaan geven, waar moet ik alleen ff kijken :P

Dat is vragen om ongelukken met dat meisje. Hou er rekening mee dat het dan jouw verantwoordelijkheid is als er ongelukken gebeuren.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 19:48

liljebo schreef:
Goed VD leren kun je beter dmv les. Als dat niet kan, haal dan een paar goede boeken in huis en begin bij het begin. Leer eerst de basis van het clickeren en ga daarna pas over op de simpele dingen. Je slaat aardig wat stappen over waardoor het allemaal niet lukt.

In het kader daarvan een extra opmerking. Of vooral een waarschuwing.
omdat je zelf nog geen doorgewinterde trainer bent is onderstaand absoluut geen goede combinatie

Brittjuh97 schreef:
. want hij moet nu ook beleerd worden voor men en zodat en een klein meisje op kan rijden. dus af en toe krijgt hij al een zadeltje op. en af en toe wat gewicht t. *\o/*

Brittjuh97 schreef:
ik wil hem ook leren steigeren alleen weet niet hoe, dat heb ik met veel dingen ook met de jambette enz, Ik ben me echt aan het verheugen op me showtje, als die goed gaat wil ik meerdere shows gaan geven, waar moet ik alleen ff kijken :P

Dat is vragen om ongelukken met dat meisje. Hou er rekening mee dat het dan jouw verantwoordelijkheid is als er ongelukken gebeuren.

Ik vind dit een erg rare reactie. en die moeder heeft samen met mij en me zus de paarden en bij dat meidje blijft dat iemand naast lopen, en ze mag nog lang niet rijden op hem. en les gaat helaas niet lukken. omdat ik langedagen moet gaan maken voor school dus ben vaak in de avond bezig. ik lees veel boekken enzovoort. dus daar ligt het volgens mij niet aan.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:44

Korte uitleg van mijn post:
Je schrijft dat een onervaren meisje straks op de pony gaat rijden. Dan lijkt het mij niet handig als je die pony leert stijgeren, gezien je zelf onvoldoende ervaring hebt in VD om gedrag volledig op cue en onder controle te hebben.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 13:35

liljebo schreef:
Korte uitleg van mijn post:
Je schrijft dat een onervaren meisje straks op de pony gaat rijden. Dan lijkt het mij niet handig als je die pony leert stijgeren, gezien je zelf onvoldoende ervaring hebt in VD om gedrag volledig op cue en onder controle te hebben.

stijgeren op comando he. en er blijft iemand naast lopen, en dat meisje mag nog niet rijden want hij heeft nog geen stuur enzo dus wanneer denk je dat het zover is. dat duurt nog wel even hoor. ik neem nu ook langelijn les om de week. want ik wil hem eerst leren mennen,

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:52

Steigeren moet je zeker niet gaan aanleren want als vd niet goed gaat doet je paard het straks ook als het niet op commando is. Goed dat je les neemt in lange lijnen.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:02

saskiakefie schreef:
Steigeren moet je zeker niet gaan aanleren want als vd niet goed gaat doet je paard het straks ook als het niet op commando is. Goed dat je les neemt in lange lijnen.

het lukt nu wss niet door het weer school en werk. omdat ie stil had gestaan, daarvoor luisterde hij wel altijd!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:18

Alstjeblieft haal stijgeren nog niet in je hoofd, zo dom is dat. Als jij nog niet eens de jambette onder controle hebt bij je shet, is stijgeren nog heel ver te zoeken. Als hij je uitprobeert zoals je zegt met de jambette, moet je helemaal niet aan stijgeren denken. daar krijg je nou ongelukken van en levensgevaarlijke situaties. Laat het over aan de professionals en zoek hulp bij VD. Er zijn genoeg mensen die er verstand van hebben en die je willen helpen hiermee.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:32

Ik vind nu eigenlijk wel dat je me een beetje zit te beledigen, jij weet niet eens hoe alles is gegaan.
ik vind dit nier erg fijn om zo knein gemaakt te worden om zo even te zegen. mja je moet het allenmaal zelf weten, het is jou mening niet de mijne,

KRLMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:11

Hallo, Wat doe je precies voor de jambette uit te voeren? Ik heb zelf twee verzorg shetjes met elk een andere manier van aan leren wij deden het zo : Rambo : stem commando ' Rambo' voet ! en ook een tikje op het been zodat hij z'n been strekt, daarna goed belonen met stem terwijl geef ik een snoepje. Kasidé : Ik por een beetje aan de boven kant van z'n elleboog, wat onder de oksel en zeg ' voet '. Ook weer flink belonen met een aai, en of een snoepje. Kaside kon dit een kwartier zonder hulp, dus gewoon op stem of aanweizig zonder hem aan te raken. ~ Ik denk dat je vooral eerst aan jezelf werkt '' VOOR '' dat je met je pony begint te werken want jij hebt totaal geen geduld als er iets niet lukt, jij word kwaad ( binnenin ) maar je pony voeld de stemming van jou op hem af komen, zo is hij in de war en zal het zeker niet lukken. ~ * Werk aan jezelf & speel met je pony * Succes! (:

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:26

Probeer het anders gewoon opnieuw aan te leren, aangezien hij het kunstje al wél kan; zou hij dit wel sneller oppikken..

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:01

Misshien vind hij het niet meer leuk :')
Mijn shet wil ook alleen nog maar jambette doen en de rest ook niet xd.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:44

krlma Dankje zal kijken of 1 van de 2 lukt, :)
Ik ga ook altijd even poetsen even lopen en de volgende dag bijv, poetsen en dan even proberen, maar als ik het de 1e x al weer wil proberen doet ie niks, heb je daar misschien nog tips voor ?

Kanjerlove Zal ik zeker doen !!

Karellover Nee hij doet de rest wel gewoon,

KRLMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:55

Brittjuh97 schreef:
Ik ga ook altijd even poetsen even lopen en de volgende dag bijv, poetsen en dan even proberen, maar als ik het de 1e x al weer wil proberen doet ie niks, heb je daar misschien nog tips voor ?

Blijven proberen!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:14

KRLMA schreef:
Brittjuh97 schreef:

Blijven proberen!

Okee zal ik doen :P