Gisteren was ik niet helemaal lekker en had zodoende weinig fut om op Lucifer (mn lease-paard sinds begin okt) te kruipen en m zo aan t werk te zetten.
Nu wilde ik in eerste instantie gaan longeren, maar toen ik met n stalgenote aan de praat raakte en zij me op andere mogelijkheden attendeerde kreeg ik zit om dat eens te proberen.
Nu ben ik niet lukraak maar wat gaan aanklooien

Heb toen een gedeelte van de bak afgezet, lucifer bloot erin

Geen idee of daar een officieele benaming voor is

Maar goed... Het lijkt me dus leuk om vaker op zo'n manier met lucifer te werken.
Ik heb dan wel een doel voor ogen waar ik stapje voor stapje graag naartoe wil werken en daarvoor heb ik nu dit topic geopend, zodat jullie me hierin wat aanwijzingen kunnen geven.
Ik zal eerst even proberen duidelijk te maken wat dan mijn doel wel niet mag zijn

Eigelijk om te beginnen denk ik dat t vrij 'simpel' is. Ik wil gewoon dmv subtiele lichaamstaal ervoor zorgen dat ik lucifer in alle gangen kan controleren en ook zn richting kan bepalen. Dat om te beginnen. Wat me helemaal gaaf lijkt is dat ik ook dmv die lichaamstaal ervoor kan zorgen dat ie bijvoorbeeld een pasje opzij gaat, inprincipe dus wijken als ik dat op een of andere manier aangeef.
Hoe kom ik tot dit doel?
En niet te vergeten... Wat moet ik absoluut niet doen? Zijn er nog bepaalde regels waar ik me aan moet houden omdat anders t paard helemaal de weg kwijt raakt?
Zo liep ik gisteren bijvoorbeeld al ergens tegenaan... Stalgenootje van me was nog ff aan de bakrand aan het kijken en toen ik luci van hand wilde laten veranderen, wilde ik dat doen door m in een hoek te blokkeren aan de voorkant en zo via de buitenkant naar de andere kant op te laten lopen. Stalgenootje vertelde me dat ik juist achteruit moest lopen zodat het paard naar binnen komt en dan via de binnenkant weer de andere kant op sturen.
Wat is nu de juiste manier? Als ik afga op wat ik tot nu toe weet, denk ik dat 'mijn' manier toch wel meer juist is. Dit omdat als je wil dat et paard naar je toe komt je naar achteren stapt en het paard zo uitnodigd. Leek me raar om dat dan ook te gebruiken als je van hand wil veranderen.
Maar goed.... T is n lang verhaal geworden, terwijl de vraag eigelijk vrij simpel is

Graag tips en advies om op een leuke, andere manier met lucifer bezig te zijn