wat voor vrijheidsdressuur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jel_95

wat voor vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 21:42

wat voor vrijheidsdressuur kan je bij een shetlander van 3 doen?
en waar kun je het beste mee beginnen om te longeren

Priszz

Re: wat voor vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:00

Mijn pony is nu twee jaar en enkele maanden, ik zelf bezig met de kleine dingetjes zoals Flehmen dat heeft ze nu namelijk onder de knie. Het kus leren geven is ook een klein ding maar ook dingen zoals stap/draf/galop/halthouden eerst aanleren zodat je zeg maar een basis hebt. Stilstaan/blijf en komen kan je ook doen dat is iets wat ik met mijn pony dan doe en het gaat er makkelijk snel in zeg maar, niet letterlijk maar ze begrijpt het redelijk snel maar iedere pony/paard is natuurlijk anders. Succes!

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:43

Met 3 jaar is je pony al redelijk volgroeit en kan bijna alle kunstjes doen.
Begin altijd met de kleinere en wat makkelijkere kunstjes.
Als je de wat zwaardere kunstjes wil doen kijk dan goed of je pony het kan houden, of die er sterk genoeg voor is.
Begin in ieder geval nooit met stijgeren. Wel met bijv. jambette, flehmen, spaanse pas, scudden dat soort kleine kunstjes.
En voordat je het stijgeren gaat doen kun je het beste eerst de oefeningen naar de grond doen; buigen, compliment, liggen zitten etc. Zodat je pony niet dominant word.

Veel succes!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:44

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:33

Leuk dat je ook aan VD doet!
Je kan het beste beginnen met de basis! volgen (stap/draf) achterwaarts, wijken etc.
Daarna kun je met de kleine dingen beginnen als jambette, flemen, ja/nee knikken e.d :)

Als je zelf niet zeker weet hoe je moet beginnen kun je het beste eerst een les nemen :j
Ik zie dat je in Friesland woont (ik ook :)) ) en ik wil best langskomen :)