Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ninajojo schreef:Niet strakker in ieder geval
Anders kan ze (?) niet genoeg voorwaarts.
Dit lijkt me ook wel een ideale longeerhulp voor jullie: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2280009
ajesca123 schreef:Wat ik altijd doe is het touwtje door de ring op de singel onder de buik halen en als die ring er niet zit gebruik maken van een leren lus met een ring er aan die je om de singel kunt schuiven en dan knoop ik de uiteinden vast aan de onderste ring aan de zijkant van de longeersingel.
Zo kunnen ze er niet in gaan hangen en zet je ze ook niet vast want de ring onder de buik fungeert als een geleider voor het touwtje.
Wel goed actief houden van achter want anders loop je het risico dat traag worden met het achterbeen en dan kunnen ze wel laag lopen maar heb je geen goed rug gebruik.
Veel succes!
martine2610 schreef:ik heb ook een goede ervaring met die longeerhulp. Mijn paard heeft kissing spines, bij haar belangrijk om idd ontspannen lang en laag te lopen, Ze loopt er super relaxed op, lekker los in haar lijf! Waar ik het ook mee afwissel op advies van de fysiotherapeute: is een slofteugel tussen de voorbenen door naar de zijkanten, werkt ook super en je kan je paard wat beter instellen: aan de zijkanten met een paardenknoop, evt. iets naar binnen laten kijken voor de buiging.