Cobe hard at work in bijna complete outfit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe hard at work in bijna complete outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:14

Sommige doen het met dekjes en peesjes, wij doen het op andere manieren :Y)
Alleen is hij nog niet helemaal compleet, maar het is toch al wat .. :))

Vandaag heeft [***] ECHT gewerkt, longeren aan de dubbele lijnen! :oo
Niet de eerste keer, maar wel de eerste keer dat ik dit helemaal alleen met hem deed, en ik heb het ook niet super vaak gedaan, dus het is nog wennen en zoeken. Maar het ging niet slecht :D
Nu, ik heb tijdens het longeren de foto's gemaakt, dus je kan je voorstellen: dubbele longe, longeerzweep & camera .. hij liep beter als ik geen foto's aan het maken was :Y) Volgende keer toch eens een fotograaf regelen :))

We begonnen met gewoon wat hij al kende, even warmdraaien.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

En dan klaar voor het echte werk!

3. Hij had er zin in :+
Afbeelding

Met de buitenlijn over z'n rug.

4. Beetje zoekende
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

En toen zoals de echte :D

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Wat ik merkte toen de lijn achter hem ging was dat hij precies zoiets had van: zo, en wat is dat hier? En dus heel veel met die lijn bezig was in plaats van gewoon fijn actief te lopen zoals hij anders doet. Stukje wennen nog :)

Daarna heb ik de lijn nog even terug over z'n rug gedaan en hebben we de galop wat geoefend (foto's hiervan maken was technisch onmogelijk :') ), hier merkte ik dat hij z'n rug in galop nog héél vast houdt. In stap & draf ontspant hij mooi en loopt hij fijn actief. In galop is het rug vast, hoofd omhoog en poing poing poing ... dus daar is nog werk aan :Y) Ik had wel het idee dat ik met de dubbele longe fijner kon inwerken op de 1 of andere manier, moet me nog eens goed inlezen wat ik precies moet (mag?) doen, maar hij zakte stukjes al erg mooi vond ik. Maar je merkte wel dat hij het moeilijk vond :)

Naar het einde toe ben ik er meer naast gaan lopen (schuinachter zeg maar) en daarna even erachter, eens van hand verandert etc. Toen zijn we van de roundpen naar de piste gegaan, terwijl ik achter hem liep (lange lijnen dus), die korte afstand heeft best wel lang geduurd _O- Maar we zijn er geraakt dus dat vind ik al super, want dit soort dingen hebben we echt nog niet vaak gedaan, maar hier gaat wel verandering in komen.

In de piste ging hij eens goed rollen, probeerde ik hem te laten liggen (wat niet meer gaat :+ ) en wilde ik eens zien wat hij zou doen als ik hem zou vragen te flemen terwijl hij lag .. dit dus:
Afbeelding

:D

En nog een sfeerplaatje om af te sluiten:
Afbeelding

Heb er mijn werk nog aan gehad :Y) :))

Bedankt voor het kijken!
Een reactie is zeker welkom, hoe vind je het er uitzien voor zeg maar de eerste keer? Zijn er nog tips en dingen waar ik op moet letten (rekening houdende met dat hij hier zeg maar op zichzelf liep omdat ik de foto's aan het nemen was)? En hoe kan ik het best aan die galop werken? Of komt dat vanzelf wel?

xMercury

Re: Cobe hard at work in bijna complete outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:00

Leuk leuk leuk :D Wat ik altijd heel belangrijk vind bij dit soort dingen, is dat je ze goed actief moet houden. Dus eerst van achter energie opwekken, veel overgangen maken zodat hij ook feller wordt op je stem enzo :) Succes en vooral veel topics maken!!!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:04

woahr vind het er al heel erg goed uitzien hoor!
Krijg van mijn thomthom nooit zoveel ontspanning tijdens longeren/dubbelelangelijnen :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:04

Hey wat leuk, hoe gaat het nu hem op zijn nieuwe stekkie? Nog helemaal gelukkig?

Ik zou als je dit vaker gaat doen, wel een ''echt'' bitloos hoofdstel gaan pakken. Een touwhalster is namelijk onwijs scherp, de knoopjes drukken echt op hele gevoelige plekken op het hoofd en is niet echt geschikt om langere tijd druk op te houden (hoeft niet veel te zijn). Kun je beter een kaak/kin gekruiste of een crossrope voor pakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:51

Dank jullie wel :D

@ Mercury : actief houden is ook het eerste waar we aan werken :j Dat is het belangrijkste (zeker ben hem want anders komt er helemaal niks van :+ ) dus daar doen we hard ons best op. Gaat in principe ook erg goed (in ieder geval steeds beter :D ) alleen met het touw achter z'n benen was hij zeg maar meer daarmee bezig dus moest ik echt 'pushen' en dat zie je wel een beetje :+

@ ZJ : We zijn nog helemaal gelukkig! Denk ik toch :')
Hij heeft sinds gisteren officieel een Paddock Paradise, sinds vandaag officieel een slowfeeder (naast een hooinet) dus ik vind het geweldig, hij niet zo denk ik :Y) :))

Ik ga volgende keer inderdaad met mijn hoofdstel longeren :j Dit was gewoon even om het setje compleet te hebben zeg maar, maar ik merkte ook dat hij makkelijker/beter loopt (en ik meer kan?) met het bitloos hoofdstel (heb een rambo micklem) dus dat ga ik volgende keer eens doen :j Al merk je aan hem totaal niet dat die knopen echt op heel gevoelige plekken drukken hoor, soms zou ik willen dat ze eens wat meer zouden drukken :') _O- Maar ik ga het volgende keer dus wel doen met hoofdstel (al is het maar om te kijken of er verschil is qua kunnen werken met hem ;) ).

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:31

Ja, Cobe is terug! :D
Over hoe hij loopt enzoverder kan ik niks zeggen, maar ben blij om hem terug te zien (vooral zijn mooie tandjes ;-))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:52

Leuk kleurtje! :wow:

Dubbele lijnen zijn in het begin inderdaad lastig en even zoeken naar wat voor jullie beide werkt.
Knap dat je ook nog foto's hebt kunnen maken.. :D

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:07

Wat loopt 'ie heerlijk ontspannen zeg!
Ziet er heel goed uit! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:52

Chacha1 : whahaha, leuk om te weten :+

KoudbloedKim : Ja hé? :D Is eigenlijk nog niet compleet, maar wie weet komt dat ooit nog eens in orde :Y)
Ik heb een hele gele set voor hem ... touwhalster, halstertouw, teugels en dan die lange lijnen (waarbij je als je 1 lijn gebruikt het ook voor lange teugelen kan gebruiken). Wil graag nog een knalgeel dekje voor onder de longeersingel, en nog een dekje voor onder mijn zadel :Y)
En de foto's vond ik van mezelf ook een hele prestatie :D Wat was dat een gedoe :') _O-

kiekeb0eee : Dank je wel! :D :D