Alleen is hij nog niet helemaal compleet, maar het is toch al wat ..

Vandaag heeft [***] ECHT gewerkt, longeren aan de dubbele lijnen!

Niet de eerste keer, maar wel de eerste keer dat ik dit helemaal alleen met hem deed, en ik heb het ook niet super vaak gedaan, dus het is nog wennen en zoeken. Maar het ging niet slecht

Nu, ik heb tijdens het longeren de foto's gemaakt, dus je kan je voorstellen: dubbele longe, longeerzweep & camera .. hij liep beter als ik geen foto's aan het maken was

We begonnen met gewoon wat hij al kende, even warmdraaien.
1.

2.

En dan klaar voor het echte werk!
3. Hij had er zin in

Met de buitenlijn over z'n rug.
4. Beetje zoekende

5.

6.

En toen zoals de echte

7.

8.

Wat ik merkte toen de lijn achter hem ging was dat hij precies zoiets had van: zo, en wat is dat hier? En dus heel veel met die lijn bezig was in plaats van gewoon fijn actief te lopen zoals hij anders doet. Stukje wennen nog

Daarna heb ik de lijn nog even terug over z'n rug gedaan en hebben we de galop wat geoefend (foto's hiervan maken was technisch onmogelijk

Naar het einde toe ben ik er meer naast gaan lopen (schuinachter zeg maar) en daarna even erachter, eens van hand verandert etc. Toen zijn we van de roundpen naar de piste gegaan, terwijl ik achter hem liep (lange lijnen dus), die korte afstand heeft best wel lang geduurd

In de piste ging hij eens goed rollen, probeerde ik hem te laten liggen (wat niet meer gaat

En nog een sfeerplaatje om af te sluiten:

Heb er mijn werk nog aan gehad

Bedankt voor het kijken!
Een reactie is zeker welkom, hoe vind je het er uitzien voor zeg maar de eerste keer? Zijn er nog tips en dingen waar ik op moet letten (rekening houdende met dat hij hier zeg maar op zichzelf liep omdat ik de foto's aan het nemen was)? En hoe kan ik het best aan die galop werken? Of komt dat vanzelf wel?