travers, renvers, dragend maken..vanaf de grond.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

barrelover

travers, renvers, dragend maken..vanaf de grond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:27

Ik ben begonnen met het rechtrichten van mijn paard. Ik wil hier graag zoveel mogelijk over weten en in verdiepen want het is natuurlijk van groot belang om goed te weten waar je mee bezig bentzodat je het goed kunt toepassen.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie de travers, renvers en het dragend maken van jullie paard aanpakken dus...

Wie heeft er goede tips/oefeningen om het paard vanaf de grond de travers, renvers te laten doen en het paard meer dragend te maken?

Waar moet je hierbij opletten?
Eigen houding?
Aanwijzingen?
etc etc!

TurdusMerula

Re: travers, renvers, dragend maken..vanaf de grond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:32

Jeetje, ik denk dat dat vreselijk moeilijk 'algemeen uit te leggen' is.
Je kunt wel een hoop filmpjes kijken op YouTube, lezen op paardenbegrijpen, enz.
Maar dit soort dingen zijn toch irl wel het makkelijkst...

barrelover

Re: travers, renvers, dragend maken..vanaf de grond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:49

Ja YouTube is een goeie.paardenbegrijpen heb ik vandaag de hele webinar van gekeken.een site om goed in de gaten te houden.leer je idd veel van.

priscilla135

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:40

Hoi Barrelover, ik ben zelf ook bezig met het rechtrichten van mijn paard. Ik zou je adviseren om toch goed les hierin te nemen, zoiets kun je denk ik niet vanuit een filmpje leren. Ik heb nu 4 lessen achter de rug en (mijn paard had rugproblemen) we gaan nu aan de hand al aan de schouderbinnen en traver. Moet er wel bij zeggen dat de 4 lessen verspreid zijn over ong. 6 maanden. De meesten instructeurs/instructrices hierin zijn wel wat prijziger als een "normale" maar het is het zeker waard. Ik lesde eens in de 2 weken voor 20 euro per half uur (wat eigenlijk niet opschoot) , nu les ik eens in de 4 a 5 weken voor 60 euro per uur en we gaan super vooruit. Maar het feit dat je al geinteresseerd bent in het rechtrichten is al een grote stap de goede kant op. Er zijn overal wel mensen hierin te vinden, op paardenbegrijpen.nl kun je idd veel info vinden. Als je meer wil weten kun je me altijd een pb sturen :)