Hoe maak je een horse agility cours?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bobbylover

Hoe maak je een horse agility cours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:33

Mij lijkt het superleuk om horse agility te gaan doen met mijn paardje, maar hoe maak je al die atributen zoals die hoelahoep, slalom, brug, wip etc. Het moet natuurlijk ook veilig blijven. Ik sta wel op een pension, dus ik moet het makkelijk kunnen verplaatsen, maar er is wel genoeg opslagruimte hoor. :P

Captain

Re: Hoe maak je een horse agility cours?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:26

Hoelahoep is een moeilijke oefening dus daar zou ik niet direct mee beginnen. Ik heb toevallig vorige week een horse agility parcours opgezet. Ik gebruikte palen voor de slalom, hier kun je ook prikpaaltjes voor gebruiken. Verder had ik een zeil, een hindernis en een paal met vlaggetjes eraan waar we onderdoor moesten. Een beetje creatief zijn en gebruiken wat je tot je beschikking hebt en dan kom je al een heel eind. :D

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:39

Ik gebruik pionen voor de slalom, verder gebruik ik ook een zeiltje.
Wat ook leuk is om 2 balken op een kleine afstand van elkaar te leggen en dan doorheen lopen, zo kun je toch al oefenen voor een brug (aangezien die meestal ook smal zijn).
verder laat ik mijn pony ook over dingen heen springen, nog niet door een hoepel maar dat kan toch pas als ze het los kan en netjes op commando. Je hoeft niet perse balken te gebruiken voor het springen, balen stro en pionen zijn ook leuke hindernissen:)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:44

Creativiteit is inderdaad het sleutelwoord! Kijk wat je hebt liggen aan materialen en dan kom je vaak al een heel eind! :) De brug en de hoop en een wipwap zijn niet essentieel voor je 'thuisparcours'.

De hoop is overigens niet zo heel erg moeilijk om te maken, op de NL website waar we mee bezig zijn komt ook een uitleg hoe je deze veilig maakt.

Agility ligt hem niet in de grote uitdagende hindernissen wat veel mensen denken, maar de kracht ligt hem in de kleine simpele dingen en de horsemanship oefeningen die je ermee doet. Juist kleine obstakels zoals de hoepels of een simpele hindernisbalk en de verschillende oefeningen maken dat je communicatie vaardigheden naar het paard toe verbeteren en de samenwerking ook verbetert.
Hierdoor kun je dus uiteindelijk ook in complete vrijheid werken met je paard waarbij je je paard op houding en lichaamstaal kan sturen, zelfs op afstand, alle kanten op.

We hebben ook een HA huiskamer, dus als mensen het leuk vinden om mee te kletsen:
[HK] Horse Agility

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:46

2 hindernis palen met bovenin een gat kun je gebruiken om een poort te maken.
Je neemt dan ook een pvc buis en daar kun je bijv. allemaal slierten lint aan maken en dan de buis in de 2 palen steken, voila!
Of poolnoodles van die schuimrubbere achtige buizen voor in het zwembad kun je aan de palen vastmaken en dan ertussendoor rijden.
En met tonnen kun je ook heel veel! :D