De laatste tijd ben ik mijn verzorgpaardje zo'n 2x per week aan het longeren. Ik dacht eerst dat hij het nog niet kende (hij is 3-4 jaar), maar toen ik een keer een longeerzweep erbij in mijn hand hield liep hij perfect rondjes. Ik weet niet of hij het gewoon snapte, of toch vaker had gedaan, maar hij deed het iig keurig.
Nouja, een tijdje ging het prima, de 2 kanten op. Soms met galop nog een beetje racerig maar daar waren we aan aan het werken.
Sinds gisteren doet hij echter heel vervelend als hij rechtsom moet lopen. Dit is zijn moeilijke kant.. een rondje gaat nog goed, bij kleine rondjes gaan er soms meerdere goed, maar op een gegeven moment keert hij gewoon zijn kont naar de longeerlijn, en draait zich demonstratief om... Ik heb geprobeerd zijn hoofd de goede kant weer op te trekken, gewoon weer opnieuw die kant op te lopen, hem aan het werk te houden... maar hij blijft zich maar omkeren.
Hoe leer ik dit af? en wat is de reden? (ik denk zelf dat hij het gewoon moeilijker vind, die kant, maar eerst deed hij het prima...).
Graag hulp