Zaterdagavond hebben zowel Roos als ik bij xElienx gelogeerd, zodat we de volgende ochtend vanaf daar ook rustig rijdend naar het startterrein konden vertrekken (7 km. verderop). Aangezien Elien 5 km. dichter bij het startterrein woont dan mij, was dat, behalve voor de gezelligheid natuurlijk

Elien was niet alleen mijn groom, maar deed ook nog eens dienst als fotografe voor de organisatie; Menvereniging D'olde Mölle te Bathmen. Ik was haar dus regelmatig tijdens de stops even 'kwijt', maar het heeft heel wat mooie plaatjes opgeleverd. En volgens mij komt er vast nog wel een topic met de andere aanspanningen, *hint naar Elien* want het was een erg mooie, gevarieerde optocht met een breed deelnemersveld

Bij vertrek begon Roos zich erg heet en druk te maken; dit 'kende' ik van haar wel, dat had ze tijdens de Eper Paardenvierdaagse ook wel, maar dat was met hooguit een half uurtje wel over. Nu dus niet

Voor 5 November staat de St. Hubertusrit in Epe voor ons op de planning, al hoef je daar tijdens de rit niet in verplichte colonne te rijden. Eigen tempo uitkiezen dus, en hoop dat ze dan weer wat minder heet zal zijn.
Leerpuntje voor mezelf: Leren ontspannen in m'n handen zonder meteen ook ruimte te geven. Normaal lukt dat prima, maar als Roos heet wordt bouw ik zelf dus ook (ongemerkt) spanning in m'n handen op en dan is het erg moeilijk om weer te ontspannen, zonder Roos meteen ruimte te geven zodat die daar weer misbruik van kan maken. Tips welkom.
1. 08.30 u: vertrek vanaf Elien naar het startterrein, en brrrrr wat was het toen nog koud!

2. Nog een sfeerplaatje onderweg naar het startterrein

3. 10.00 u. Vertrek vanaf het startterrein, voorzien van goed gevulde lunchpakketjes

4.

5. 11.00 u. Aankomst op het terrein voor de Sherrystop; netjes (natuurlijk weer op volgorde) opstellen

6. Elien weer foto's maken

7. En.... een Sherrystop is natuurlijk geen Sherrystop zonder Sh..... ehm.... Jachtbitter

8. 11.35 u. Vertrek vanaf terrein Sherrystop om de rit weer te vervolgen

9. Roos had het ook meteen in de gaten dat we weer op pad gingen, begon vlak na 't nemen van de foto weer te dribbelen

10. Onderweg (Roos kropte zich weer flink op)

11. 13.00 u. Een uur middagpauze met drankjes, broodjes en soep, ondertussen kon het publiek alle aanspanningen vanachter het lintje goed bewonderen

12. 14.00 u. Défile in optocht door het dorp, 1x rondje in stap, 1x rondje in draf. In het dorp werden we met de nodige 'oeh's' en 'ah's' onthaald door het massaal toegestroomde publiek

13. Op sommige plaatsen stond het publiek echt rijen dik, hier viel 't nog wel mee. Roos deed overigens niets uit op al die drukte en het lawaai van de speaker en de kermis.

14. Toen ze dan aan het drafrondje mocht beginnen, ging geleidelijk de druk van de ketel af gelukkig

15. En nog 2 foto's die door een andere fotograaf zijn gemaakt van ons tijdens het Defilé

16.
https://lh3.googleusercontent.com/-RHFK ... ermis1.jpg
Aangezien het topic van Elien er (nog) niet is met foto's van de andere aanspanningen, hier voor de geïnteresseerden een link naar de foto's op de website van de Bathmense Kermis, van alle aanspanningen tijdens het Defilé:
http://www.bathmensekermis.nl/fotos/201 ... ndex.html#
Na het laatste rondje zijn we in groepen weer teruggereden naar het startterrein, daar hebben we netjes opgesteld om het aandenken in ontvangst te nemen en volgde een woord van dank. Aangezien we rijdend weer naar huis gingen (weer 7 km. terug naar Elien) hebben we Roos daar een uurtje even rust gegeven, lekker wat appeltjes laten eten en zelf natuurlijk ook nog even wat gedronken.
Vervolgens heerlijk rustig stappend naar huis gereden, gelukkig was Roos helemaal niet meer druk en kon ze eindelijk weer normaal stappen. Ze was overigens helemaal niet moe, stapte lekker relaxt maar actief door. Bij Elien nog een half uurtje gepauzeerd, en vervolgens op m'n dooie akkertje (en bepakt en bezakt met logeerspullen) weer rustig naar huis gereden (5 km.) en Roos werd weer wakker

Uiteindelijk hebben we ruim 42 km. afgelegd, met de nodige pauze's tussendoor. Roos deed het super, ik vond het wel jammer dat ze zich steeds zo druk maakte (vooral omdat het voor haarzelf een stuk vermoeiender is) maar ze bleef wel gewoon bij me en was verder enorm braaf. Ben al met al erg trots op haar

Bij deze nog grote dank aan Elien voor het zéer geslaagde en gezellige weekend (en ook wel vermoeiend), alle gastvrijheid en voor het groomen tijdens de rit. En natuurlijk ook voor deze foto's.