[VD] Goed afwerken lukt niet! Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

[VD] Goed afwerken lukt niet! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:02

Hallo,
Al sinds dat ik mijn paard heb zijn we bezig met VD. Ben toen eigelijk begonnen met de clicker en een beloning. omdat hij het anders niet begreep.
Hij pakt alles goed op maar wil het nu beter afwerken maar hij lijkt het niet te begrijpen. Het aan raken van de achterkant van de zweep kent hij maar hem bijvoorbeeld met de achterkant van de zweep het compliment te laten doen krijg ik niet voor elkaar.

Hij kijkt me dan aan alsof hij water ziet branden en vervolgens gebeurt er niks.

Wie heeft de tip voor mij waardoor ik beter alles af kan werken?

Captain

Re: [VD] Goed afwerken lukt niet! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:06

Kent hij het compliment uberhaupt? Verder is het bij het compliment een kwestie van geduld geduld geduld..
Tot hoever kent hij het? Wat voor commando gebruik je?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:23

Ja hij kent het maar dan moet ik hem omlaag krijgen zeg maar met iets lekkers. Leg tijdens het commando (comp is het woord) de zweep op de plek van de singel.
Hij kent het compliment nu al ruim 2 jaar maar lukt me gewoon niet om het af te werken. Helaas. Geduld heb ik absoluut maar hij lijkt het niet te snappen of te willen waardoor je met geduld het ook niet bereikt ben ik bang.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:54

Ash_ schreef:
Hallo,
Het aan raken van de achterkant van de zweep kent hij maar hem bijvoorbeeld met de achterkant van de zweep het compliment te laten doen krijg ik niet voor elkaar.

Kun je wat beter omschrijven op welk commando hij op wat voor manier de zweep moet aanraken?
Ik denk dat de oplossing in het maken van kleine tussenstapjes ligt. En ervoor zorgen dat de vorige stap goed bevestigd is voordat je verder gaat.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 14:17

Op commando raakt hij de zweep aan met het word touch. Hij weet dus dat wanneer ik de zweep ergens houd en ik het woord noem hij het aan moet raken.
Wanneer ik de zweep bij zijn voorbenen houd en dan vraag of hij hem aan wil raken lijkt hij het gewoon niet te snappen. Wat dus altijd inhoud dat ik laag bij de grond bij hem moet zitten om hem zo ver te krijgen.

Iemand tips hoe ik misschien het commando aan kan passen waardoor ik het makkelijker maak voor hem

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:28

Ik snap het niet helemaal. :P
Het commando voor het compliment is je zweep op de singelplek leggen maar je hebt het ook over toucheren? :P
Moet je hem echt nog naar beneden begeleiden of ondersteun je hem alleen maar?
Zou je het anders eens een keer kunnen filmen? Ik kan me er nu niet echt een goed beeld bij vormen zeg maar..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:32

Ik begeleid hem. Nu laat ik hem (probeer ik maar lukt niet) toucheren en dan naar benenden maar dit werkte niet en ook het aanraken met de zweep niet. Dit heb ik er ingebracht toen ik hem al naar beneden begeleiden maar hij legt de link niet zeg maar.
Dus ik doe het op de volgende manier:
Ik begeleid hem naar benenden en terwijl ik dat doe geen ik een comando en leg ik een zweepje op de singel plek. daarna wilde ik het begeleiden weg laten. En alleen door het commando en de zweep hem naar beneden krijgen maar dit lukt niet.

Vervolgens ben ik het met toucheren gaan proberen maar ook dit werkt neit voor hem helaas.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:35

Oke, kun je niet een ander commando gaan verzinnen?
Bijv. de meeste VD-ers die ik ken plus ikzelf gebruiken als commando de zweep op de onderarm leggen.
(nummer 27 http://www.eigenpaard.nl/anatomie-van-het-paard.aspx)
Vervolgens geef je het stemcommando en dan pak je het been van je paard op en begeleid je hem naar beneden. Misschien dat hij dit commando wat sneller oppakt.

Zet je hem eerst in de spagaat voordat je hem in het compliment vraagt?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:37

Ja ik zet hem indd eerst in spagaat. Ik ga het eens proberen om dat andere commando te proberen, Bedankt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:02

Hoe gaat het?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 21:31

Hij lijkt het iets meer te snappen maar moet hem nog wel helpen. maar ik denk dat we met geduld er wel komen.
Super bedankt