Ik ben begonnen met rijden met bit. Ik kreeg een paardje te rijden waarmee ik over ben gegaan op een stalhalstertje, gewoon omdat het kon en ik het gevoelsmatig fijner vond. Een stalhalster heeft erg veel ruis zoals je misschien wel snapt. Ik ben toen overgestapt op een sidepull, omdat het meeste leek op een stalhalster. Ik heb met dat paardje ook kruislings geprobeerd, dat vond ze niks. Nu rij ik een ander paardje (wat ook lange tijd alleen met bit is gereden) wel met een kruislings systeem, en dat gaat prima.
Dit is een kaakgekruisd hoofdstel, werkt voor sommige paarden goed en voor sommige paarden niet goed. Die van mij hoef ik er iniedergeval niet mee te rijden. Ik rij gewoon met sidepull en dat werkt perfect.
Je kan het natuurlijk altijd kopen om te kijken of het wat is. Wie weet bevalt het jou en je paard erg goed. Maar je hebt ook de kans dat dit niet werkt voor je paard, dan zul je het dus weer moeten verkopen..
Misschien kun je eerst wat bitloze hoofdstellen lenen zodat je dan je keuze kan maken welk hoofdstel het beste bij jullie past en dan opzoek gaan naar een mooi hoofdstel om te kopen?
ik heb het even geprobeerd bij mijn paardje maar die werd er helemaal kriegel van, kan je er niet eentje lenen bij iemand? ik heb een sidepull van Barefoot en die bevalt ons helemaal prima.
steffie__xx3
Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-11 22:31
ik weet niet direct iemand aangezien ik niet bij een vereniging ben aangesloten.. misschien best gewoon voor een sidepull gaan ipv het andere?