grondwerk Marijke de Jong als revalidatie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Quinta_x

grondwerk Marijke de Jong als revalidatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 16:51

Sinds een paar maanden volg ik lessen grondwerk met de methode van Marijke deJong om mijn HKO-paardje toch proberen terug op de rails te krijgen.
Graag wil ik een topic hierover openen, waarin mensen ervaringen kunnen delen en tips kunnen geven.
Foto's van hoe je paard geevolueerd is in de maanden van training is ook heel leuk.
Het is dus niet de bedoeling in dit topic om foto's te plaatsen van spaanse pas, paarden die kusjes geven,....

Mijn eigen ervaring:
Ik vind de oefeningen eigenlijk heel moeilijk: Ik loop mijn paard steeds voor de voeten, de buiging lukt niet lijk ik dat wil, mijn paard valt over de schouder naar binnen, het achterbeen moet geactiveerd blijven en soms weet ik niet wel item eerst op te lossen.
Soms krijg ik er echt de mismoed is. Daarom leek mij een (opkikker)(informatie)topic wel heel leuk.
Hopelijk zijn er nog bokkers die hier duchtig mee aan de slag zijn.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:43

Ik heb geen foto's van het werken aan de hand ernaast, wel van er achter (lange lijnen), en dan via de academische rijkunst.

Zo zijn we begonenn
feb 2010
Afbeelding

aug. 2010
Afbeelding

feb 2011
Afbeelding
Deze foto's zijn gemaakt na mijn eerste lessen aan de hand, heb stage gelopen bij Ylvie Fros, instructrice in de academische rijkunst. Hierbij heb ik zoveel geleerd en dit via handwerk ernaast kunnen toepassen op het werken er achter. Nu hebben we nog maar 3 lesjes gehad maar alles gaat steeds beter! Zal binnenkort weer foto's laten maken van hoe het nu gaat, inmiddels weer heel erg verbeterd namelijk :D

Eerste paar stapjes zijn echt onwijs moeilijk, maar als je er eenmaal in zit wil je niet meer anders!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:37

Ik heb vorige week voor de eerste keer een les aan de lange teugel gehad bij een stal die aan klassieke dressuur en hoge school doet.
Heel leerzaam en een hoop opgestoken (heb hiervoor vaak Piet Bakker gevolgd op DVD).

Een paar jaar geleden heb ik eens een paar lessen van Tessa de Roos gehad (ik hoop dat ik de naam goed heb geschreven).

Afbeelding

Daarna ben ik aan de gang gegaan met de lange teugel wat ik nu nog steeds doe.