Ervaring met draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unbeatable

Ervaring met draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 17:33

Hallo allemaal , aanstaande zondag gaan wij kijken naar een dravertje, nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring met dravers ?
Ik weet dat natuurlijk alle paarden anders zijn maar misschien heb je er iets over te vertellen ? alvast bedankt ! *\o/*

s6801881

Re: Ervaring met draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:35

Check in ieder geval of ze een correcte galop heeft, en of de rug en benen nog in orde zijn. Een gekoersde draver kan op deze vlakken namelijk problemen ondervinden.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:37

Wel... ik heb sinds april dit jaar ook een draver. Altijd was ik van mening: "buh nee, ik hoef geen draver".
Ik heb geen idee waarom, wellicht was het een vooroordeel. :)

Mijn ruin is 13j en heeft een volledige carrière op de drafbaan achter de rug. Momenteel zijn we dus nog druk
bezig om om te scholen naar recreatief. Hij is wel zadelmak, maar daar houdt het ook mee op.

Prins is echt een schat van een paard. Intelligent, gevoelig, werkwillig, hij heeft bakken humor, hij moet je wel
leren kennen is niet meteen allemans vriend, ... Enkel maar positieve ervaringen tot nu toe.
Ik ben zo blij dat ik door mijn vooroordelen heb heen gekeken en dat ik Prins heb gekocht :)

Ben benieuwd voor je op zondag :) Laat ons iets weten he, in het topic :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:37

Dat is wel heel weinig informatie! Hoe oud is het dier, hoe lang loopt hij al op de baan, wat wil je gaan doen met, dressuur springen recreatie?
Jou eigen ervaring is ook wel handig om te weten. Ik zelf zal niet snel een draver aanraden aan iemand, mits ik weet of ze het aankunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:38

Als het kan even kijken of hij een corecte galop heeft!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:40

MLoeser schreef:
Check in ieder geval of ze een correcte galop heeft, en of de rug en benen nog in orde zijn. Een gekoersde draver kan op deze vlakken namelijk problemen ondervinden.

Kun je bij elk paard checken, elk paard kan die problemen ondervinden.

Er lopen meerdere topics van over dravers en voor draverliefhebbers.
Ik heb alleen positieve ervaringen met dravers, zeker als ze gekoerst hebben, zijn ze al een en ander gewent en goed opgevoed.
Fijne brave gebruikspaarden, van supermak tot temperamentvoller.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:43

ik zou zeggen http://www.dravers.nl

Ik heb er zelf een en een gehad.
Heerlijke dieren, heel eerlijk.
Ik denk dat het belangrijk is datje in je achterhoofd moet houden wat je wil bereiken.
Een L proefje en een sprong lukt echt wel. Maar je moet geen ZZ proef eisen en ja galop heeft zn aandacht even nodig.

Maar eey, een draver is ook gewoon een paard hoor. En kan als elk dier wat mankeren.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:44

Wat ik echt heel tof vind aan dravers is het karakter..
Dat is per paard natuurlijk wel verschillend, maar bij dravers is dit redelijk gelijk altijd.

Toch zal mijn voorkeur er niet naar uitgaan.

Wel veel succes!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:49

Nogmaals...wat zijn je verwachtingen en wat is je eigen ervaring!? Een draver omscholen is een vak apart, zeker als je b.v wil gaan dressuren.
Dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar de weg er naar toe is wel een tikkie langer dan bij een " normaal" paard.
Dat ze heel lief en intelligent zijn staat als een paal boven water, maar daar moet je wel mee overweg kunnen.
Het is en blijft een volbloed!!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:53

Ook ik heb goede ervaring met draver :j Heb er zelf een :) Inderdaad een goud karakter, werkwillig, intelligent en zo kan je wel even door gaan! Veel plezier met kijken een zondag! :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:56

en daar kom ik weer; soms zijn het net gewone paarden :') :D Ik zou niet anders willen :)

Al dan niet gekoerst hebben maakt niets uit. Een Draver die nooit gekoerst heeft kan best minder aanleg hebben dan een draver die er al een koerscarriere op heeft zitten. Ik zie het zelf als een voordeel; ze hebben ervaring met reizen, spanning, etc.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:46

Hihi wendy, ik had m al gejat van je ;

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:58

Mijn draver heeft niet gekoerst omdat ze een te moeilijk karakter had en het hun niet lukte maar het is een gweldig paard voor mij! Alles gaat perfect nu en als je hun vertrouwen hebt dan doen ze alles voor je! Geldt voor meer draver eigenaren, hoor ik vaker :D

miriam2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:11

hoi

ik dacht precies hetzelfde voor mij geen draver!!!!
maar een eerlijker paard vind je niet

mijn draver heeft dan wel gekoerst maar dat zie je niet aan haar.
heerlijk paard en makkelijk te rijden in elke gang.

kijk goed naar de benen en of er spanningen en de rug zitten.

veel plezier zondag

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:20

Toch denk ik dat ook een hoop van de ruiter af hangt.
Ik zou ze niet aanraden als iemand een kort lontje heeft of zeer lomp is in doen en laten.
De dravers die ik ken zijn zeer trots, ze vergeven een onterechte behandeling niet snel...
Maar idd, als je ze voor je gewonnen hebt gaan ze door het vuur!
Ik heb er meerdere gehad en het zijn fantastische allround paarden.
Voor ruiters die alles wel een beetje willen, beetje dressuren, beetje springen, beetje crossen, beetje spelen, beetje NH :D

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:21

Hee :)

Ik loop nu al een aantal jaar rond op een trainingsstal voor dravers en zoals de meeste draver-eigenaren was ook ik gelijk verknocht aan dit ras. Het zijn over het algemeen heel werkwillige, trouwe en eerlijke paarden. Ze zijn koel in het hoofd, hoewel ze tegelijkertijd erg fel/allert kunnen zijn. Ze zijn erg gevoelig, vriendelijk, intelligent en nieuwschierig, en dat alles maakt de draver zo aantrekkelijk (voor mij althans).

Ik heb nu sinds... 24 dagen mijn eigen draver (die ik al vanaf enkele uren oud ken en die nu 3 jaar is) en ze bevalt me goed :j voor mij een voordeel dat ik haar hele leven gevolgd heb door diepte- en hoogtepunten voor zover die er waren op die 3 jaar.

Kijk inderdaad even wat je zelf van de draver vindt, neem de tijd om ook rustig met het diertje om te gaan. Voor je het weet, ben je net als ik verknocht aan het ras! (Hoewel er altijd moet bij gezegd worden dat ieder paard een uniek individu is en je je nooit aan een ras moet ophangen :) )

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 00:23

Dravers zijn over het algemeen super paarden, maar verdiep je wel in het ras! Het vergt veel geduld en begrip in de omgang zeker als ze gekoerst hebben! Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, geef elkaar de tijd en je zult zien dat je een band hebt voor het leven! Veel succes zondag! ;)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:34

Of een draver gekoerst heeft zegt inderdaad niet veel. Van de ene kant treedt er door het koersen en trainen soms slijtage op, maar paarden die een paar jaar gezond gekoerst hebben hebben wel laten zien dat ze hard en gezond zijn, en tegen een stootje kunnen. Idem qua training; natuurlijk hebben ze bepaalde dingen op een bepaalde manier aangeleerd, maar ze kennen ook al heel erg veel wat een gewoon groen paard nog niet kent.

Ik zou een draver zoals ieder paard gewoon klinisch laten keuren. En het helpt enorm je vooraf een beetje te verdiepen in het reilen en zeilen van een koerspaard, dan snap je bepaalde dingen beter.
Op http://www.dravers.nl vind je daarover enorm veel informatie.

kimberley82 schreef:
Ik zou ze niet aanraden als iemand een kort lontje heeft of zeer lomp is in doen en laten.

Mee eens :j , het zijn toch bloedpaarden en daar moet je mee kunnen (willen!) omgaan. Dat betekent soms een stapje terug kunnen doen, en dingen misschien anders aanpakken dan je geleerd hebt.
Ik vind het fantastische paarden, zou zelf niet anders willen, maar het is niet zo dat ik vind dat iedereen maar een draver moet nemen...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:41

Je mag me wel even pb'en als je wilt :)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:27

Heerlijke, en eerlijke dieren !

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 15:30

het is een 10 jarige merrie, voornamelijk recreatie maar galop heeft ze geen moeite mee. Ik ben zelf opzoek naar recreatie, maar ik weet nog niet zo heel veel over het paardje zelf, ik laat jullie vanaf zondag iets weten ! ze heeft idd op de baan gestaan maar is dr mee gekapt omdat ze niet snel genoeg was. In pricipe kan je er alles mee er staat '' 100 % bomproof '' mja bomproof is bij een paard nooit het geval. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar het karakter van een paard en ik weet dat bij dravers dat altijd wel te vinden is. Ik was zondag namelijk toevallig aan het lessen, en viel gelijk helemaal in love met de dravers. Heb gesprek gehad samen met mn ouders over stalling enz met de eigenaar van de boxen, en ze is het er zelf niet mee eens want dan kan ik niet springen ' zegt ze ', wat mij betreft is dat niet nodig, het gaat er voornamelijk om dat ik iedere dag de bossen in kan aangezien ik in het bos woon. Maar zij is proffesioneel dus mijn ouders geloven haar natuurlijk. Ik laat zondag weten hoe het allemaal is gegaan, bedankt voor al jullie reacties ! *\o/*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:41

en een draver kan ook springen,gewoon leuke allround paardjes als ze omgeschoold zijn,ook ideaal voor bv endurance.succes morgen

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:48

Ik heb sinds 3 jaar een draver.
En wat ik je erover kan vertellen is dat het werkwillige,vriendelijke maar vooral energieke dieren zijn. Dat laatste kán je problemen opleveren als je ze niet genoeg buiten laat lopen. Ik heb veel problemen gehad met mijn draver (toen 3 jaar) omdat ze weinig buiten kwam,zorg dus voor een flink stuk land en soorgenootjes!
Voor de rest is mijn ervaring ook dat ze stemminsgevoelig zijn,mijn draver pikt je stemming erg snel op en het werk wil dan niet meer. Wel pakken ze dingen erg snel op,kijk maar eens in mijn profiel! Want mijn draver heeft een gevulde trukendoos op het gebied van vrijheidsdressuur :D

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 16:01

YelaBrenda11 schreef:
Ik heb sinds 3 jaar een draver.
En wat ik je erover kan vertellen is dat het werkwillige,vriendelijke maar vooral energieke dieren zijn. Dat laatste kán je problemen opleveren als je ze niet genoeg buiten laat lopen. Ik heb veel problemen gehad met mijn draver (toen 3 jaar) omdat ze weinig buiten kwam,zorg dus voor een flink stuk land en soorgenootjes!
Voor de rest is mijn ervaring ook dat ze stemminsgevoelig zijn,mijn draver pikt je stemming erg snel op en het werk wil dan niet meer. Wel pakken ze dingen erg snel op,kijk maar eens in mijn profiel! Want mijn draver heeft een gevulde trukendoos op het gebied van vrijheidsdressuur :D

wauw wat bijzonder zeg !

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 16:02

keona schreef:
en een draver kan ook springen,gewoon leuke allround paardjes als ze omgeschoold zijn,ook ideaal voor bv endurance.succes morgen

mmmm oke, ik wist eigenlijk niet dat de dravers zo van t springen waren. bedankt ! :j