wat kan ik met mijn veulen doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

odessjuh

wat kan ik met mijn veulen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 10:41

hallo allemaal,

ik heb een tinkerhengstje van 5 maanden oud.
het is egt een heel lief beestje.
maar wat kan ik allemaal met mijn veuilentje doen.
bijv. grondwerk enzo?

ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik met mijn PrinZ kan doen!

ook heb ik nog een haflingerXwelsh cob. wat voor grondwerk kan ik daar mee doen? hij kan al heel veel kustjes hij vind het superleuk, alleen weet ik niets meer te doen! :P ik hoop dat jullie het weten!

groetjes!!!

FriesWytske

Re: wat kan ik met mijn veulen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:00

Met het veulen kun je alleen de basisdingen aanleren. Zoals een voetje geven of met je meelopen. Voor de rest zou ik hem lekker met andere paarden van verschillende leeftijden in een groep doen. En lekker jong laten zijn. Als het goed is wordt hij dan voor de rest wel opgevoed door de andere paarden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:25

Alleen idd de basisdingen zoals meelopen en voetje geven. Verder niks, lekker veulen laten :) ze zijn nog zo jong dat ze zich niet lang kunnen concentreren en dingen leren is voor die kleintjes vooral geestelijk zwaar.

De basisdingetjes zijn prima om te leren, maar kunstjes ed echt niet doen :n lekker paard laten wezen in de weide met andere paarden :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:30

Basisdingen behoren bevestigd te zijn tot moment van spenen. Daarna inscharen en zo min mogelijk aankomen. Kun je ook niets fout doen :D

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:40

Geduld hebben! Laat hem in de opfok opgroeien en voor de rest wat de andere zeggen alleen de basis dingen zoals voetjes geven netjes mee lopen aan halster.

Voor je andere paard, lees hier wat topics over grondwerk en vrijheidsdressuur, dan ben je voorlopig nog wel even zoet met oefenen en trainen ;)