Eliine schreef:Ziet er al heel netjes uit hoor! Wel vind ik hem nog wat strak in zijn lijf ogen. Probeer ook in je draf wat meer af te wisselen in zijn hoofd/halshouding. Ik zie nu eigenlijk dat je hem steeds op dezelfde lengte laat lopen, en het lijkt alsof hij dan zijn rug en kaak net niet helemaal lekker ontspant. Door af te wisselen met lang laag en rond, en dan weer wat passen op te pakken verleng je heel mooi zijn rug en halsspieren en wordt hij daar leniger en losser in. Het oogt nu allemaal nog wat stijfjes. Ook in de stap lekker aan de gang gaan met voltes 10 meter en wat schouderbuitenwaarts. Hier maak je hem ook leniger en soepeler mee wat je ook weer in je draf terug gaat zien.
Wat de stenen betreft, in principe kan het geen kwaad, zeker nu je nog veel basiswerk doet is het niet erg. Een zware/modderige bak is vele malen belastender en slechter voor de pezen en spieren. Wanneer ik thuis zelf een natte of te zware bak heb werk ik ook op het erf. Dan let ik er wel op dat ik een wat rustigere training doe, want zijgangen en meer verzameling is wel belastender. Bij die oefeningen en ook de galop is het wel heel belangrijk dat de bodem mee kan 'veren'. Stenen veren niet mee en dan worden de klappen op de pezen te groot waardoor je blessures in de hand gaat werken.
Dankjwel voor de tips!
ik zal aan die verschillende houdingen proberen te werken
lager wil hij wel, maar ik heb nog niet geprobeert om hem dan daar rond in te rijden. Moet ik hem dan gewoon langer geven en dan gewoon weer in mijn handrijden en verder loswerken (voltes enz)? Dit is toch wel kort genoeg? of kan ik hem nog meer oprichten? ik heb het idee dat hij als ik hem dus meer op probeer te richten gespannen word, maar dat kan ook komen doordat ik het niet goed doe natuurlijk
Galop heb ik nog niet geprobeert maar dat ga ik natuurlijk ook niet op stenen doen haha. Van schouder binnen/buiten wist ik niet dat dat slecht was op de stenen, goed dat je dat zecht!
ik heb mijn buurvrouw al gemailt of ik bij hun achter het huis kan, hun hebben een hele vlakke en sterke grasmat
Nu ben ik met idefix echt nog in de begin fase van schouder buiten dus dat neem ik nog niet mee onder het rijden, maar doe ik dan gewoon echt als oefeningetje zeg maar.
Welke oefening is het makkelijkste om te doen na het schouder buiten? Salsa kan dit namelijk al best goed en ik wilde als het zo goed blijft gaan eens kijken of ik met haar het volgende oefeningetje kan gaan doen. Ik denk dat schouderbinnewaards of wijken wel een mooie is? al heb ik van wijken geen idee hoe dat moet aan de lange teugel