[AR] Marathon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vezzie

Marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:13

Zondag heb ik voor het eerst een oefenmarathon maar ik heb het nog nooit gedaan. Wel al gezien en ik heb al hindernissen gereden, maar ik weet dus totaal niet wat ik van het wegen traject moet verwachten. Wat ik moet doen , ....
Ook merk ik dat vele marathon menners de staarten van hun paarden op binden? Hoe moet dit?
Een beetje info aub :)

Florinde

Re: Marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:15

Dit ga ik mee lezen, ben hier ook benieuwd naar.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:32

oo Spannend :D

Je hebt in het wegtraject tijden waar je je aan moet houden, die zullen uitgeschreven staan in het boekje. Verder moet je goed de route in de gaten houden (ik reed de verkeerde kant op :+)

En dat mensen de staarten vast of opbinden?? Dat opbinden doen ze vaak omdat de staart in de weg kan gaan zitten oid. Heb ik bij mijn pony ook wel eens gedaan, maar het maakt voor haar niet echt uit, dus heb ik hem gewoon laten hangen.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 10:21

Lizzzzz schreef:
oo Spannend :D

Je hebt in het wegtraject tijden waar je je aan moet houden, die zullen uitgeschreven staan in het boekje. Verder moet je goed de route in de gaten houden (ik reed de verkeerde kant op :+)

En dat mensen de staarten vast of opbinden?? Dat opbinden doen ze vaak omdat de staart in de weg kan gaan zitten oid. Heb ik bij mijn pony ook wel eens gedaan, maar het maakt voor haar niet echt uit, dus heb ik hem gewoon laten hangen.

Oke bedankt, want ik heb een tabel gekregen, voor mijn tijden dus als ik aan zoveel km/h rijd dat ik dan op die tijd zoveel meter verder ben, dus ik moet een boekje krijgen als ik daar aankom en daarin staan alle tijden en km in en dat moet ik dan even bekijken met mijn tabel?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:24

Het wegtraject is een rit buiten.
Je zult te horen krijgen hoeveel km de rit is en wat de gemiddelde snelheid is. Zo kun je berekenen hoe lang je over de rit kan doen.
Soms heb je een routebeschrijving mee of de rit staat helemaal uitgepijld.
Alleen stap en draf is toegestaan. Het is dus aan jou om te zorgen dat je niet te laat maar ook niet te vroeg terug bent van de rit.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 10:38

GuusHinnik schreef:
Het wegtraject is een rit buiten.
Je zult te horen krijgen hoeveel km de rit is en wat de gemiddelde snelheid is. Zo kun je berekenen hoe lang je over de rit kan doen.
Soms heb je een routebeschrijving mee of de rit staat helemaal uitgepijld.
Alleen stap en draf is toegestaan. Het is dus aan jou om te zorgen dat je niet te laat maar ook niet te vroeg terug bent van de rit.

Oke dank je :P
want ik rijd hier in België bij de junioren dus ik heb al derbys gedaan en dressuur en vaardigheid maar een marathon heb ik nog nooit gedaan en ben best wel wat zenuwachtig

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:57

Komt vast allemaal goed. Ik heb nu een aantal oefen marathons gereden en steeds was het heel duidelijk uitgelegd wat er verwacht werd!
Succes!

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 11:08

GuusHinnik schreef:
Komt vast allemaal goed. Ik heb nu een aantal oefen marathons gereden en steeds was het heel duidelijk uitgelegd wat er verwacht werd!
Succes!

Dank je ik zal zeker iets laten weten. Ik ben bovendien ook nog eens zenuwachtig omdat ik voor de eerste keer echt een wedstrijd rijd met mijn nieuwe pony's xD

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:43

Ja, die wedstrijden waar ik gereden heb wordt idd ook erg goed uitgelegd en zijn ze allemaal erg vriendelijk!
Super gezellig!

Joh het komt allemaal goed! Als je maar lol hebt ;-) stel een doel voor jezelf en probeer die te halen, dan komt het goed..

Mijn eerste buitenwedstrijd ging niet door vanwege een lege accu van de auto, dus was mn doel op de volgende wedstrijd aanwezig zijn ;-) En dat wat toen gelukt.. En we hebben een top wedstrijd gereden!

Heel veel plezier :D (Ik wordt er zelf ook helemaal blij van voor je ;-))

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:03

Lizzzzz schreef:
Ja, die wedstrijden waar ik gereden heb wordt idd ook erg goed uitgelegd en zijn ze allemaal erg vriendelijk!
Super gezellig!

Joh het komt allemaal goed! Als je maar lol hebt ;-) stel een doel voor jezelf en probeer die te halen, dan komt het goed..

Mijn eerste buitenwedstrijd ging niet door vanwege een lege accu van de auto, dus was mn doel op de volgende wedstrijd aanwezig zijn ;-) En dat wat toen gelukt.. En we hebben een top wedstrijd gereden!

Heel veel plezier :D (Ik wordt er zelf ook helemaal blij van voor je ;-))

Haha leuk ^^
Mijn doel is het uitrijden en gewoon ontspannen, ik ga meestal voor de sfeer.
Want er zijn wat mensen die ik ken en die zijn echt super gezellig.
Ik heb er helemaal zin in. Daarnet de ponys nog gewassen.
Ze waren een beetje stressy, maar we hebben ze nog maar een week.
ze zijn over cute :P xxx

Gilalh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:43

De staarten bandageren is ervoor dat de staart niet over de leidsels gaat. Pas wel erg op met bandageren want erg veel mensen doen dit fout met als gevolg dat je een prachtige staart verliest! Als je het wil doen zoek dan eerst iemand die het op de juiste manier voor kan doen.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:50

Foto's van de marathon
klik

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:00

Nou! Dat ziet er ontzettend leuk uit!
Wat een leuke ponys heb je :D Maar je hebt dus genoten?? ;- )

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:37

Lizzzzz schreef:
Nou! Dat ziet er ontzettend leuk uit!
Wat een leuke ponys heb je :D Maar je hebt dus genoten?? ;- )

Ja zeker en vast.
Maar ik heb wel gemerkt vooral bij de pony van mijn broer dan, dat de dressuur weg is xD