Moeilijke leerling.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Moeilijke leerling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 17:55

Hey ik zit mijn pony nu HorseManschip/VD te leren
Maar hij leert het echt moeilijk...
Omdat hij nogal lui van karakter is (Niet bij rijden) Dan is hij zo aktief als iets.
Maar dus hij leert echt moeilijk en heb wat hulp nodig...
Hij is pas 10 jaar oud maar is dus lui van Karakter.
Hij kenden zijn sirkel nog niet maar die heb ik dus al geleerd en longeren doet hij dus nu ook goed.
maar de jambette lukt al moeilijk..
Het buigen lukt gwn niet maar dat zou ik hem nooit kunnen leren hij heeft een stijve nek...
Stijgeren gaat ook niet dan laat hij op hol en dan stijgert hij veelte hoog en kan hij zijn evenwicht verliezen
Maar hebben jullie wat tips?
En nog wat kleine trukjes die ik een paardje met een lui karakter kan aanleren?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:01

als je de basis nog niet hebt niet beginnen aan steigeren! dit kan ook zo tegen je gebruikt worden ;) en als het paard niet kan buigen, dan kan hij toch ook amper gras eten en lekker rijden? zou ik toch een naar laten kijken...

en voor de rest: knikken, nee schudden, kusjes geven, apporteren, op het blok staan, etc

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:03

Ik heb het idee dat jouw paard niet lui is, maar dat jij niet duidelijk tegen hem bent, dat hij jou niet snapt. Ik denk dat het een goed idee is om een instructrise te zoeken die je hiermee kan helpen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:09

@Jette: Jha stijgeren heb ik dus ook nog niet geprobeerd,Maar ik weet het al als hij stijgert dat hij zijn evenwicht verliest...
@Xjosee: Neej,Ik ken iemand die nu leerkracht HorseManschip is op de Two Lacen 7 Ranche.Zij zij dat Calipso (Mijn pony) Lui van karakter is en dat ik het goed deed

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:29

Je moet hem motiveren, je moet het [***] interessant maken voor hem.
Probeer goed uitgebreid te belonen met je stem. Gebruik je een clicker? Die werkt ook motiverend, na de click uitgebreid belonen met je stem. JAAAA, BRAAF GOEDZOOOOOOO!!! Zorg dat er uitdaging in het werken zit. Niet 10x achter elkaar de Jambette vragen, maar ook tussendoor het flemen, kusjes geven, achterwaarts, rondje draaien, dan weer jambette. Probeer alles veel af te wisselen en probeer zelf ook enthousiast te zijn. Dan neemt je paard die bui zo over!

En begin eerst met de basis. Meelopen, halthouden, achterwaarts, voedsel weigeren en uit je ruimte blijven. Als hij respect voor jou en het voer heeft ga je verder met bijv. flemen, nee schudden.
Voor meer informatie: http://www.nalantavrijheidsdressuur.tk

schrappie

Re: Moeilijke leerling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:32

vooral eerst de basis oefenen en als je die kent pas de moeilijkere dingen gaan doen. en veeeeeel belkmen! maar ook duidelijk aangeven wat het paard moet doen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:03

@H_Nalanta: Je hebt me erg geholpen! Ik zal het morgen allemaal gaan uitproberen! Het mee lopen en halt houden doet hij al met me.Dus hij vertrouwt me al...Een join-up lukt ook al.Daar gaat het al erg goed en het belonen met je stem zal ik ook meer gaan doen. Erg bedankt de eerste reactie waar ik echt iets aan heb! (Btw.De Site van Die vrijheidsdressuur ken ik zo ben ik met jambette enz. begonnen)