[AR] Chris @ Vaardigheid ARK2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Chris @ Vaardigheid ARK2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:16

Hoi Allemaal,

Chris en ik hadden afgelopen zaterdag een vaardigheid wedstrijd. Dit was pas onze 3e wedstrijd en we hebben echt super veel plezier gehad :)
Helaas 2 balletjes door 1 stuurfout van mij, en de andere keer had Chris in één keer bedacht dat hij niet zo dicht langs de jury wagen wilde }:0 ... Ik heb hem hier niet goed opgevangen omdat ik dat niet verwachtte en dat koste dus een balletje...

Chris is een tinker van nu 8 jaar oud, en is ruim 4 jaar beleerd voor de wagen. We rijden eigenlijk alleen maar recreatief dus dit is een leuke afwisseling.. Veder wordt hij dresuurmatig gereden onder het zadel.

Het gehele filmpje:
Chris ARK2011

En nog wat foto's van losrijden en Chris zijn Fans:

Afbeelding

Afbeelding

Als jullie nog tips hebben hoor ik deze graag :) En een berichtje is ook altijd leuk... :j

Evelinee_

Re: Chris @ Vaardigheid ARK2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:03

Zoo die sleurt die kar mooi die bergop! Leuk filmpje!

Wat ik je als tip mee wil geven voor de volgende keer vaardigheid, zet je groom op de andere stoel neer. Zo is het gewicht wat beter verdeeld en heb je toch nog minder kans om om te gaan!

Succes verder :)

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:14

Zozo, die heeft er zin in!

Mijn tip is het constanter proberen aan te sturen. Zie het paard nog heel erg zwabberen wanneer jij naar een poortje toe rijd. Wees zeker met hoe je aan stuurt, zo voorkom je een hele hoop balletjes;) De poortjes zijn toch nog aan de brede kant in de L.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:43

Bedankt allebei :)

Bedankt voor de tips..

Wat betreft dat sturen, eerste keer bult af dat stuk ging heel slingerig omdat ik met mijn leidsel in de knoop zat... Maar Chris loopt ook super licht en gevoelig. Soms heel handig maar soms ook wel eens niet, kan dat aan het bit liggen? Ik moet mijn leidsels eigenlijk ook iets korter nemen, ik wil hem altijd te veel ruimte geven in de galop..

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:14

suusje26 schreef:
Bedankt allebei :)

Bedankt voor de tips..

Wat betreft dat sturen, eerste keer bult af dat stuk ging heel slingerig omdat ik met mijn leidsel in de knoop zat... Maar Chris loopt ook super licht en gevoelig. Soms heel handig maar soms ook wel eens niet, kan dat aan het bit liggen? Ik moet mijn leidsels eigenlijk ook iets korter nemen, ik wil hem altijd te veel ruimte geven in de galop..

Okee, maar zag het niet alleen toen je de bult afkwam ;)

Maare dat hij gevoelig is is juist alleen maar goed, zolang hij maar niet heftig gevoelig is in de zin van mond opengooien, tegen de hand komen dan zit dat met het bit volgens mij wel goed. Anders is het andere bitjes eens testen. Bij onze pony's hebben we in ons 4span elk paard met een ander bit lopen. Elk reageerde anders. We hebben er wel lang over moeten doen om bij elk een bitje te vinden waar ze goed op liepen! Succes en veel plezier er nog mee!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 16:00

suzotje schreef:
Okee, maar zag het niet alleen toen je de bult afkwam ;)

Maare dat hij gevoelig is is juist alleen maar goed, zolang hij maar niet heftig gevoelig is in de zin van mond opengooien, tegen de hand komen dan zit dat met het bit volgens mij wel goed. Anders is het andere bitjes eens testen. Bij onze pony's hebben we in ons 4span elk paard met een ander bit lopen. Elk reageerde anders. We hebben er wel lang over moeten doen om bij elk een bitje te vinden waar ze goed op liepen! Succes en veel plezier er nog mee!

Klopt hoor! Ik merk het zelf ook, wat ik in begin post al zei. Ik vang hem niet altijd even goed op en moet inderdaad zekerder leren sturen. In de bossen gaat dat beter dan in een parcour... :Y)

Tegen de hand, of mond opengooien doet hij niet, dus ik ga ervanuit dat bit wel goed is.. Maar misschien dat ik wel eens een ander bitje kan proberen. Dan kan ik misschien wel verschil merken :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:18

Ziet er goed uit Suusje. Wat betreft het bit, je rijd hem op een liverpool en dit zijn absoluut niet de meest vriendelijke en zachte bitten. Mijn pony accepteerde deze helemaal niet. Nu ziet het er zo niet uit bij Chris hoor, maar het zou zeker een goeie optie zijn om eens een ander, vriendelijker bitje te proberen.
Waar rij je normaal mee onder het zadel? Voor de wagen is hij relaxt? Dan zou je gewoon dat bit eens kunnen proberen natuurlijk,... ;)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:06

leuk paard zeg, heb je nog zien rijden. Helaas van de balletjes!