[AR] Klavertje drie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vezzie

Klavertje drie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 17:59

Ik kan hier weinig tot geen informatie van vinden, maar ik zou het graag leren, ik beheers dubbel en enkel span.
Maar wat heb ik nodig behalve een aangepaste disselboom en drie paarden om tandem te gaan rijden?

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:14

Ik zou eerst zorgen dat je leert tandem rijden. Als je enkel, dubbel en tandem beheerst is een klavertje drie geen probleem.
Uiteindelijk kan je ze dan ook nog alle drie voor elkaar zetten, dat stuurt hetzelfde als een zesspan. Belangrijk is dat alle paarden goed zijn afgericht en niet schrikken van de lijnen die langs de hoofdstellen zullen lopen. En natuurlijk genoeg helpende handen zijn erg belangrijk. Je bent altijd welkom om bij ons eens iets uit te proberen.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 16:54

Romy_tessa schreef:
Ik zou eerst zorgen dat je leert tandem rijden. Als je enkel, dubbel en tandem beheerst is een klavertje drie geen probleem.
Uiteindelijk kan je ze dan ook nog alle drie voor elkaar zetten, dat stuurt hetzelfde als een zesspan. Belangrijk is dat alle paarden goed zijn afgericht en niet schrikken van de lijnen die langs de hoofdstellen zullen lopen. En natuurlijk genoeg helpende handen zijn erg belangrijk. Je bent altijd welkom om bij ons eens iets uit te proberen.

en waar bevinden jullie zich?
Wat heb ik bvb nodig van tuig?

Romy_tessa

Re: Klavertje drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:24

Met klavertje drie bedoel je een tweespan en daarvoor één pony neem ik aan? Het tweespan span je normaal in alleen heb je opzetteugels voor op de schoftjes en leidselgeleiders voor aan je hoofdstellen nodig voor het geleiden van de leidsels van je voorpony.
Voor je voorpony kan je het beste een tweespantuig gebruiken, verder heb je tandemleidsels nodig en strengen die lang genoeg zijn.
Aan de disselboom moet een zweng komen voor je voorpony.

Ik hoop dat je zo genoeg weet, maar zorg zeker dat je er iemand bij hebt die er verstand van heeft zeker als je zelf geen ervaring hebt met tandem/vierspan rijden.
Mijn pony's staan in Aalsmeer Noord-Holland