Nu we de laatste weken wat serieuzer bezig zijn met dressuur en ik ook een aantal keer met Kim heb gesprongen, vond ik het wel weer eens tijd om wat grondwerk en vrijheidsdressuur te gaan doen.

We hebben maar een paar van onze 'kunstjes' gedaan, want Kim deed goed haar best.
En ook wij hebben het optomingsloos rijden ontdekt!

We hebben nog maar 2 keer zonder optoming gereden, dus het gaat nog niet perfect, maar ik vind het nu al geweldig.

De eerste keer was al erg leuk en ondanks de harde regen op het dak, was Kim erg braaf en rustig.
De tweede keer was nog specialer, want ondanks dat de bakdeur gerepareerd werd incl. boren en ander hard geluid, bleef Kim kalm.
Deze dag was ook om een andere reden heel speciaal, want ik kreeg heel even hetzelfde gevoel dat altijd aanwezig was bij mijn overleden merrie; ik lag op haar hals, sloot mijn ogen en voor even was mijn hoofd helemaal leeg.
Het was alsof ik ergens anders was, ergens waar geen problemen bestaan en je je nergens zorgen over hoeft te maken, waar niks ertoe.
En ook al duurde het hooguit een minuut, voor mij betekende het een begin van iets dat alleen maar mooier kan worden.
Nouja, ik denk niet dat ik hoef te vertellen hoeveel ik van Kim hou..

Let niet op de hoeveelheid truien, ik had het koud.

Eerst even kijken bij de enge deuren, boormeneer heeft even pauze.

Ben wel heel erg blij dat ze me genoeg vertrouwde om toch mee te gaan naar iets 'spannends'.
Daarna grondwerk, VD, knuffelen en natuurlijk optomingsloos rijden!
En voor de mensen die het filmpje niet kunnen/willen bekijken, een paar stukjes eruit.

Achterwaarts!

Rechts voetje geven!

Links ook een voetje..

Uhm..

Kick..

Hug

Zonder optoming!

Vandaag heb ik even met Kim aan de stemcommando's gewerkt, met fijn resultaat!

Dit deel is niet het longeren zelf.
Ik hoop dat jullie net zo trots zijn als ik..

Bedankt voor het bekijken.

Edit; Ik zie dat het VD-filmpje niet helemaal compleet is, vandaar het abrupte einde.