Ik hoop dat ik het hier goed zet want ik wist even niet waar ik het anders zou moeten plaatsen.
Het zit zo. Ik heb een verzorgpony van 3-4 jaar oud, waar nog helemaal niet veel mee is gedaan. Het is wel het lievelingetje dus hij wordt volgepropt met lekkers, en hij vind het heel leuk om geaaid te worden aandacht te krijgen, maar nou begint het leren van dingen dus.
Zelf heb ik wel redelijk wat ervaring met paarden, maar niet met het beleren/inrijden/alles wat met jonge paarden te maken heeft. Dat is helemaal nieuw voor me, maar ik denk dat juist het begin erg belangrijk is en daarom vraag ik jullie hulp.
Hij loopt met je mee en draaft ook mee als je drrrraf zegt, hij loopt achteruit als je het vraagt, en volgens mij was dat het wel... voetje geven kent hij ook nog niet. Als ik zijn benen aanraak loopt hij achteruit, dat vindt hij nog niet echt fijn maar dat blijf ik gewoon doen. Zijn benen afspuiten met water is ook nog eng voor hem.
Maar als ik met hem loop dan gaat hij achter me lopen in plaats van naast me (het beste is toch schouder aan schouder met genoeg ruimte tussen ons?), hoe zorg ik ervoor dat hij naast me gaat lopen? als ik stil ga staan gaat hij ook stil staan en hij wil echt pas lopen als ik voor hem loop.
Longeren kent hij ook nog niet. Als ik het eerst met kleine rondjes probeer dan snapt hij er volgens mij niks van want hij loopt geen rondjes om me heen, maar hij draait mee zodat zijn hoofd mijn kant op blijft kijken..
Ik wil het gewoon graag goed doen, en ik wil ook graag als de basis er goed in zit verder gaan met het leren van kleine oefeningetjes, maar ik wil eerst zo graag dat dit gewoon goed gaat.
alle tips zijn welkom!