ik heb een verzorgpony en heb een paar problemen.
ik heb deze zomer niet heel veel gereden omdat het maar steeds niet goed lukt, ik denk dat het komt door vertrouwen,
want soms rent hij opeens weg uit angst of is hij bang voor bijv. een bal
daarom wil ik eerst goed vertrouwen opbouwen met grondwerk en longeren voordat ik veel ga rijden en niet opschiet..
longeren doe ik nu al wel eens maar het probleem is dat met een enkele lijn loopt hij steeds naar binnen en stopt gewoon (als hij dat doet kijkt hij me boos aan en als ik verder wil gaan loopt hij naar achter en rondjes dat ik niet naast/achter hem kan komen), of gaat juist hard rennen. voor de zweep rent hij ook al weg (bang misschien).
met dubbele longeerlijn loopt hij soms goed en soms rent hij weg.

grondwerk heb ik nog niet echt gedaan maar als ik met hem door de bak loop dan hapt hij soms naar me, dan geef ik hem altijd meteen een tik tegen zijn neus maar dat helpt dan niet voor een andere keer.
en als ik snoepjes in mijn zak heb dan gaat hij helemaal schooien en in mijn zakken bijten..
ik ben op zulke momenten best streng voor hem, maar ik denk niet dat dat helpt omdat hij volgens mij bang is voor de zweep en voor nog meer dingen.

wie kan mij helpen??