De officiele regels aan de lange teugel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilovemoney

De officiele regels aan de lange teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:49

Hallo!

Nou was mijn vraag waar je de regels kunt vinden van aan de lange teugel.
Ik heb namelijk volgende week zondag 25 september, een onderlingen wedstrijd met mijn shetlander op de club.
We willen een midden 1 proef gaan proberen, de proefjes heb ik al gevonden, alleen de regels nog niet.
Zoals: Mag je met longeersingel de ring inkomen, moet de pony persee een trens in, moet een cap of mag een ander soort hoofddeksel ook?
Is hier een site van?

Alsvast bedankt!

Sjors

Re: De officiele regels aan de lange teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:55

Kun je niet op de KNHS site kijken? Zal daar vast wel opstaan

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:01

sjors493: tot mijn verbazing staat er helemaal niks over langelijnen bij de knhs alleen bij shetlandminifistatie.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:14

Voor zover ik weet zijn er alleen officiele wedstrijden voor Shetlanders, dus ik zou het in die hoek zoeken. :)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:17

leuk!! het inderdaad niet een onderdeel van de knhs. ik weet dat ze bij het shetlandstamboek er veel overdoen, normaal staan de regels in het vraag programma van indoor maren kessel. maar die kan ik niet online vinden wel de proeven maar die had je wel. je zou de gebruikscommissie van het stamboek kunnen mailen of bellen. dan kan je vast verder helpen.
ik dacht dat ze jongeren altijd een cap oplaten zetten en dat volwassen zonder mogen (in ieder geval bij de springen en agility aan de hand). volgens mij is dat bij het mennen ook zo.
volgens mij word er verder zonder longeersingel 'gereden'

succes

http://www.nsps.nl/ACTIVITEITEN/IndoorM ... fault.aspx
http://www.shetland-grandnational.nl/in ... &Itemid=62

ps ze het met die shetten gaan doen als show onderdeel wat uitgebreid is naar een wedstrijdonderdeel op hun wedstrijden. via via waren ze terrecht gekomen bij een trainer die het doet beroepsmatig (het fijne weet ik er niet meer van, staat misschein wel in de laatste link, in ieder geval kan abagail of tony je er wel verder mee helpen)

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:10

Dankjewel, deze site's kon ik inderdaad al, maar hier staan niet de regels.
Goed idee, ik ga ze mailen!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:16

Ikzelf doe al een aantal jaar mee aan deze wedstrijden. Wat kledingvoorschrift betreft, rijkleding of een nette zwarte broek met witte blouse is verplicht. Cap is verplicht tot 18 jaar. Wat tuig betreft, gewoon trensbit, bitloos is niet toegestaan. Verder lange teugels uiteraard en evt. een zweepje. Longeersingel is niet toegestaan.

Ik begrijp wel dat dit een andere wedstrijd betreft dan die door het stamboek geregeld worden? In dat geval zou de organisatie van de wedstrijd wellicht nog andere regels hanteren?

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust, ik zit er al behoorlijk lang in :)