Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lisanne66 schreef:ik heb 3 vraagjes.
1. wat voor wagen heb je nodig om bijv. een kleine pony(denk aan formaat shetlander/welsh/dartmoor) te mennen? het liefst niet een te duur wagentje en het liefst voor max 2 personen: JE KUNT EEN 2WIELER(VAAK OOK SULKY GENOEMD)KOPEN VOOR 2 PERSONEN DEZE ZIJN VAAK NIET TE DUUR,EN JE HEBT ER GENOEG PLEZIER VAN.WEL GOED IN BALANS BRENGEN.KIJK MAAR EENS BIJ HORSESHOP INTERNATIONAL.
2. wat is het maximale gewicht dat een kleine pony(denk aan formaat shetlander/welsh/dartmoor) kan trekken?HET LIGT ER AAN OP WELKE ONDER GROND JE RIJD.HIER BOVEN WORD AL VERMELD WAAR JE REKENING MEE MOET HOUDEN.
3. hoe leer je mennen? moet je er les voor hebben of zoek je het op op internet? of zijn er speciale curussen?JE KUNT IEMAND THUIS LATEN KOMEN DIE JE HELPT EN LES GEEFT OF JE KUNT OP LOKATIE GAAN,BIJ EEN MEN INSTRUTEUR MET JE EIGENSPAN OF JE RIJD MET HUN LES SPAN.OP INTERNET VIND JE OOK CURSUSEN.SUCCES
thanks alvast
JoyCiej007 schreef:Een shetlander kan veel minder gewicht hebben dan bijv. een welsh (a/b/c/d???) of dartmoor, en ook in shetten zitten diverse stokmaten.....
stelregel qua eigen gewicht is al genoemt, al zou ik dus zorgen dat je niet altijd op het max. aan gewicht zit.....
mennen is meer dan alleen leidsels in de handen en maar rijden; je zal ook moeten weten hoe je correct je tuig moet verstellen en moet optuigen en inspannen. Daarnaast is het mennen een stuk risicovoller dan het rijden ohz. en komt er ook een hoop meer bij kijken.
Ga dus menlessen volgen of ga bijv. voor een cursus koetsiersbewijs.
@ Keona; ik denk niet (ik weet wel zeker) dat je van een internetcursus 'leert mennen'. Ben overigens wel benieuwd welke cursussen je dan bedoeld.
op http://www.mencursus.net staat handige info, maar daar leer je toch echt niet van mennen.......
net zo min als dat je leert autorijden door een auto-theorie boek een beetje door te lezen.....