Altijd als ik ging longeren bedacht hij dat hij geen zin had, trok zijn kop opzij en was weg.
En na een paar keer had ik er gewoon geen zin meer in, omdat hij elke keer mijn handen opentrok en het was gewoon niet leuk meer.
Maar nu kreeg ik een longeersingel van iemand op stal, en er gaat een wereld voor me open.
Vrijdag heb ik voor het eerst weer gelongeerd met een longeerlijn aan de singel en dat ging al zoveel beter.
Hij probeerde nog wel om te draaien maar het ging gewoon niet

En vandeweek zag ik iemand met 2 lijnen longeren en toen dacht ik dat wil ik ook.
Dus vandaag ging ik het proberen en het lukte gewoon

Hij heeft een keer geprobeerd zijn kop opzij te trekken, maar toen ik hem even op zijn plek had gezet ging het best wel lekker

Maargoed ik zal wel even de filmpjes laten zien.
Nog wat info over Brum, het is een 6 jarige fjord en ik rij hem nu zo'n 3 jaar.
En eigenlijk gaat alles wel lekker behalve longeren, maar dat komt nu ook wel

Filmpje 1.
Hier mag hij iets meer doorlopen, maar omdat ik 2 lijnen had en een camera had ik geen plek meer voor mijn zweep en dat weet hij iets te goed. Ook zijn de lijnen iets te lang, maar dat komt omdat ik ze in een hand moest houden.
Filmpje 2.
Hier zijn mijn lijnen echt te lang, maar hij kan wel mooi halsstrekken

En op het einde valt hij terug in stap, dat was ook niet helemaal de bedoeling.
Filmpje 3
De andere kant op, dit vind ik nog lastiger omdat hij hier sneller wilt uitbreken.
Mijn lijnen zijn weer te lang, maar dat komt doordat ik ze in een hand heb.
En het laatste filmpje met wat stap-draf overgangen.
Hier mag hij ook weer actiever blijven.
Tips zijn altijd welkom, maar blijf een beetje aardig want ik ben al lang blij dat ik kan longeren