longeren met dubbele lijn, tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

longeren met dubbele lijn, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 22:45

hallo

Ik heb nu een longeersingel gekocht & ben nog op zoek naar een dubbele longeerlijn(iemand iets te koop?)
Ik ga t doen met een shetlander, dus hij hoeft niet netjes met zn hoofd te lopen.
maar hoe moet ik het precies aan pakken?

Ik ga natuurlijk ook even kijken op internet maar tips is altijd makkelijk.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:30

je kan gewoon 2 longeerlijnen gebruiken :)

EllaBellaah

Re: longeren met dubbele lijn, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:31

Als je het zelf nog nooit gedaan hebt zou ik even iemand vragen die je er bij kan helpen. Diegene kan je dan goed laten zien wat je moet doen en je in het begin begeleiden :j

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:12

ik gebruik altijd twee losse longeerlijnen en heb de eerste paar keer gelongeerd samen met iemand die het al kon.
via internet een heel verhaal typen met uitleg zal denk ik niet helemaal overkomen.
wat ik vooral lastig vond in het begin was de lijnen uit de knoop houden zodat het veilig bleef :+ da's een kwestie van oefenen en altijd netjes oprollen voor je begint, succes!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:48

Twee longeer lijnen kan inderdaad prima, tenzij je de lijnen door het bit wilt doen (om dan aan de singel vast te klikken). Zeker bij een Shet bitje, gaat dat te veel stroppen. Daarom hebben dubbele lijnen altijd vooraan een stuk "touw", rond van nylon en dit gaat het stroppen tegen.

Verder is het inderdaad handig om de eerste truucjes door te krijgen met iemand die het goed kan.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:44

Ja idd 2 longeerlijnen, doe ik zelf ook. En idd ook even de eerste keren iemand erbij vragen die het al vaker heeft gedaan

lhc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:04

Hoi,
Het is inderdaad een aanrader om de eerste paar keren iemand ernaast te hebben die je kan helpen.
Verder is het prima te doen met 2 losse longeerlijnen, alleen kan het bij een shet inderdaad makkelijker zijn als je een dubbele koopt.
I.i.g heel veel succes gewenst met het oefenen ;).
Gr.