Maar.. Mn pony is bijna 2,5 en laat duidelijk merken dat ie wel iets wil gaan doen. Gezien ik hem ook rustig aan richting showconditie probeer te trainen leek het me een mooi moment om het los longeren te introduceren. Heb dit met veel paarden gedaan, vind het ook een erg fijne manier om een paard voor te bereiden op het 'echte' longeren en om zo een basis te leggen voor het beleren. Alles op zn tijd natuurlijk en alles in zijn tempo.
Maar ik stuit toch op een probleem.. Ponybeest vindt er écht geen drol aan. Op zich is het al een hele overwinning dat ik er met een longeerzweep beweging in krijg. Hij pikt t ook best goed op, doe t maar een paar minuutjes. Gewoon, puur om eraan te wennen, iets te doen, voor te bereiden. Tot ongeveer een half jaar geleden was het echt al heel wat als ik hem in zn vooruit kreeg, hij is gewoon nergens van onder de indruk. Heb grondwerkles gehad en hoewel dat erg heeft geholpen, biedt het me geen handvatten voor dit probleem.
Ik heb nu zoiets van, laat nog maar dan. Gaan we wel wandelen

Ken ik hem te goed dat ik hem alleen leuke dingen wil laten doen? Komt dit pas later? Nogmaals: alle tijd, maar het zal toch een keer moeten gaan gebeuren