[AR] 1,5 paards mentrailer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wyko

1,5 paards mentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 10:40

Bestaan die?

Ik heb 2 ponies van 140 waar ik aangespannen mee rijd.
De mentrailers die overal te koop zijn, zijn 2 paards, en dus erg breed (160 tot 170 binnen breedte)
Dit zou ik nieteens nodig hebben. Aan een breedte maat vanaf 140 heb ik meer dan zat.
Deze trailers hebben dan ook nog vaak een binnenhoogte van 2.30, wat ik dus ook echt niet nodig heb.
Mijn gewone trailer is 2 meter hoog, en dan hebben ze nog heel veel ruimte over.

Ze zijn erg zwaar in gewicht en dat is best jammer, omdat ik niet zo'n hele zware combi nodig heb.

Totaal, 2 ponies + de marathonwagen = rond de 1000kg.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:03

daar heb ik een poosje terug ook naar gekeken, probleem is bij een smallere trailer dat je marathonwagen te lang is en uit steekt links en rechts van de trailer...met alle gevolgen van dien....
Wij hebben toch een reguliere mentrailer gekocht en hij bevalt erg goed, moet alleen wel een heel flinke auto of bus voor, anders word het al snel te zwaar op de kogel van de auto.... :j

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 11:48

Biancacoo schreef:
daar heb ik een poosje terug ook naar gekeken, probleem is bij een smallere trailer dat je marathonwagen te lang is en uit steekt links en rechts van de trailer...met alle gevolgen van dien....
Wij hebben toch een reguliere mentrailer gekocht en hij bevalt erg goed, moet alleen wel een heel flinke auto of bus voor, anders word het al snel te zwaar op de kogel van de auto.... :j

Bij wat voor merk zijn jullie uitgekomen? En bevalt dat goed?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:11

Dit had ik op je andere topic al geantwoord (hetzelfde topic op 2 plaatsten openen mag trouwens niet)

Kijk eens bij Marsmantrailers :) moet je even googlen voor de site.

Die bouwt ponytrailers met verlengde dissel op 1.40 breed en met een binnenhoogte van 1.90 :)
Max gewicht is 1300 kilo. Maar dat ga je dus niet redden met jouw pony's + wagen, want die hatitrailers zijn 540 leeg.
Maar je kan hem altijd eens bellen of hij iets weet.

Divine

Re: 1,5 paards mentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:38

Kennissen hebben hun 1,5 paards laten aanpassen met een koetsframe (even nadenken over de naam van het bedrijf dat dat voor hen heeft gefixt), maar zoals Biancacoo al zegt: je koets steekt dan al snel te ver uit. Nu mag je wel een bepaalde breedte hebben, maar of dat zo prettig is, als ie een stuk uitsteekt...

Maar het wordt dus wel gedaan, een 1,5 paards met koetsframe.

Just2fast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:27

Er is een bedrijf dat heet toeran trailers die bouwt trailers om met koetsenframe.
http://www.toeran.nl/

Een trailer met binnenmaat van van 1.40 is met spatborden al gauw 1.90, meet je marathonwagen maar op dan weet je of het gaat passen .
Het lijkt mij dat als het een echte ponymarathon wagen is dit wel moet gaan lukken.
Dan zit je natuurlijk nog wel met het gewicht.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:16

Wij hebben hier eerst ook naar gekeken. Ik kreeg toen bij meerdere bedrijven te horen dat zo'n trailer minder stabiel op de weg lag en dus eigenlijk nooit wordt verkocht in verband veiligheid. (met nog een hele uitleg bij, maar die kan ik niet meer helemaal achterhalen :') Maar het was een erg logisch verhaal) Dus wij hebben toch voor een tweepaards trailer gekozen en die rijd erg fijn!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:45

wij kozen voor een baho mentrailer, we hebben 1 new forest pony, de opbouw is die van de Alko fabriek.
Is voordeliger als andere mentrailers, ouderwets model maar wel heel netjes afgewerkt, en degelijk.
Ligt stabiel achter de auto en tractor :+ onze mentrailer staat nu in mijn schuur niks te doen en te verstoffen, want ik men niet meer....
Maar over die 50x dat ik hem gebruikt heb, ben er ontzettend tevreden over.

Zou zelf niet durven rijden met een trailer waarvan de koets uitsteekt, mijn ervaring is dat tegenliggers alleen kijken hoe breed je trailer is, en niet of er iets uitsteekt.... :(

Caadhola

Re: 1,5 paards mentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:16

Wij hadden eerst een Toeran anderhalf paards koetsentrailer,vond het helemaal niets.
Na een jaar ingeruild en een Baho trailer gekocht 2 paards,deze terug laten keuren tot 2000 kg.
Trailer bevalt erg goed.