Na invetten vandaag, blijkt mijn (merkloze) enkelspantuig toch eigenlijk wel een beetje "op" te zijn. Ik zal dus op zoek moeten naar een ander tuig voor mijn D-pony (New Forester van 1.46m) en zag dat er P / S op de strengen staat. Nu waren deze strengen veel te lang, dus ik vraag me af welke maat ik moet nemen als ik 1 maatje kleiner wil gaan. De pony staat voor een recreatiemarathonwagen.
Nouvel
Geplaatst: 02-09-11 18:28
je zou denken dat P voor pony staat, maar ik zou ze even opmeten en dan naar kortere op zoek gaan...
ook maten van tuigen verschillen per merk, dus kwestie van passen...
je zal waarschijnlijk pony- of cobmaat nodig hebben...
P/S is pony size, C/S is cob size en F/S is full size 1 x kleiner dan p/s dan kom je aan shetland maar dat gaat never nooit passen op een D pony. Op mijn D pony lag een C/S tuig. Het is per merk denk ik ook verschillend hoe de maten uitvallen. Dat is b.v ook met kleding zoals rijbroeken ofzo.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-11 21:24
Aha, de S staat dus voor Size... ik kon die letter niet zo snel thuisbrengen; de S staat ook vaak voor Shet. Ik denk dat het dan idd een kwestie van opmeten wordt, jammer. Bedankt voor jullie uitleg!
Sandrina
Geplaatst: 05-09-11 16:48
Neem je oude tuig mee als je een nieuwe gaat kopen, voor de maat! Strengen kunnen altijd ingekort worden.