[AR] Sjakie voor het eerst in tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

speedyweedy

Sjakie voor het eerst in tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 18:48

Vanmiddag heeft Sjaak voor het eerst zijn nieuwe tuig op gehad (gekocht via marktplaats) en heb daar foto's van gemaakt.
Heel graag hoor ik jullie deskundige mening over hoe het allemaal vastzit! (vooral de laatste foto)
1.De staartriem zit sowieso veel te los zie ik nu :P

2. borsttuig lijkt niet goed te zitten, moet ook meer omhoog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie hier dat we het halstertouw nogal slordig voor zn voeten hebben gegooid :o en er hoort iemand dichterbij voor hem te staan. faaal :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door speedyweedy op 01-09-11 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:48

Ziet er leuk uit hoor :j
alleen vind het een beetje jammer van dat touw dat voor zn benen ligt, er kan van alles misgaan...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:52

SpecialBel schreef:
alleen vind het een beetje jammer van dat touw dat voor zn benen ligt, er kan van alles misgaan...

zoals? dat hij erop gaat staan? :+

Vind het er redelijk uitzien. Alleen het borsttuig zit me niet lekker? Het lijkt me nog een tikje hoger te mogen, en ik heb het idee dat je halsriem op een rare plaats uitkomt.. Is het borsttuig niet te klein?

(wel een onwijs mooie pony, en mooi wit! :9 )

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:55

Naaltje schreef:
SpecialBel schreef:

zoals? dat hij erop gaat staan? :+

Vind het er redelijk uitzien. Alleen het borsttuig zit me niet lekker? Het lijkt me nog een tikje hoger te mogen, en ik heb het idee dat je halsriem op een rare plaats uitkomt.. Is het borsttuig niet te klein?

(wel een onwijs mooie pony, en mooi wit! :9 )

Hij kan erin blijven hangen, kans dat hij schrikt, maar je hebt wel een punt, het touwtje ligt wel gewoon los.
Nu ik beter zit te kijken, valt mij ook op dat je borsttuig wat krapjes lijkt.

loveFlicka

Re: Sjakie voor het eerst in tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:57

wat een schatje!

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:57

Ik vind het borsttuig hoog genoeg zitten, moet miss wat meer aangespannen worden omdat het nu naar beneden zakt en daar hoort het voor mijn gevoel juist weer niet te zitten. Maar ik heb verder geen enkel verstand van tuig en mennen dus 't zal wel :+
Mooie poowny hoor!! Zal prachtig zijn voor de kar... <3

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:58

ik vind het er wel goed bijliggen.

ik heb het iedee dat ik die pony ken van vele jaren geleden, toen stond er presies zo eentje dik te worden langs de weg in Winkel.

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 19:08

WissMiss schreef:
Ik vind het borsttuig hoog genoeg zitten, moet miss wat meer aangespannen worden omdat het nu naar beneden zakt en daar hoort het voor mijn gevoel juist weer niet te zitten. Maar ik heb verder geen enkel verstand van tuig en mennen dus 't zal wel :+
Mooie poowny hoor!! Zal prachtig zijn voor de kar... <3

Je hebt gelijk, de eerste 3 foto's kun je natuurlijk weinig zien eigenlijk omdat er te weinig druk op zit. (Tuig)hoofdstel had hij ook nog niet in, daar wou ik nog even wat meer de tijd voor nemen omdat hij geen liverpoolstang gewend is.

tinkerfunss schreef:
ik vind het er wel goed bijliggen.

ik heb het iedee dat ik die pony ken van vele jaren geleden, toen stond er presies zo eentje dik te worden langs de weg in Winkel.

Ik woon niet in Winkel, dus ik denk dat hij er alleen op lijkt :)

Namens Sjakie en mij hartelijk bedankt voor de complimenten over zijn persoontje :P _/-\o_

@Naaltje: Die halsriem zat ik al wat naar achter te sjorren inderdaad.. Hoger kan het borsttuig nog wel, maar de halsriem is niet verder naar achter te krijgen..

Wat vinden jullie van de broek?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:13

Zijn broek lijkt goed te zitten hoor :)

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:51

De broek is toch het achterste deel? :+ Ik vind hem opzich dan ook wel goed zitten lijkt alleen alsof hij op de laatste foto omlaag gezakt is ofzo..

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:01

Broek kun je volgens mij pas goed bekijken als hij in de strengen staat, zonder spanning hoort de broek lager te zitten.

Ik persoonlijk maak me niet zo druk om het halster touw, mijn pony heeft geleerd dat ze op moet letten, heb haar zelfs aan de lange lijnen gehad met de strengen los er aan, zo leren pony's dat ze niet in paniek hoeven te raken als er wat tussen hun benen wappert, gaan ze er op staan, ja dan leren ze te stoppen.
Ik doe veel grond werk en laat haar ook rustig met leadrope los stil staan, ga ze er opstaan met lopen, haar probleem en staat ze meteen weer stil.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:47

WissMiss schreef:
De broek is toch het achterste deel? :+ Ik vind hem opzich dan ook wel goed zitten lijkt alleen alsof hij op de laatste foto omlaag gezakt is ofzo..

WissMiss schreef:
Maar ik heb verder geen enkel verstand van tuig en mennen dus 't zal wel :+

Als je niet weet hoe een tuig in elkaar steekt, en geen enkel verstand hebt van tuig en mennen, hoe kan je dan iemand anders advies geven of het tuig goed zit? :o? :=

@ TS:
Tuig is te klein....... en niet zo'n beetje ook ;) Schoftje hoort nog een stuk langer door te lopen, is veel te kort. De halsriem van het borsttuig ligt heel erg vreemd, hoort niet zo te zitten. Lijkt net alsof het er 1 is die hoort te bestaan uit 2 riempjes, maar dat het 2e riempje mist....
(dit idee; dit schoftje is voor mijn pony ook eigenlijk nét wat te kort, maar niet zo extreem):
Afbeelding

De broek is ook te klein, die hoort een stuk meer naar voren te liggen, ringen horen bij dat kuiltje in de flanken te liggen.
Ik weet niet of het een merk tuig betreft? Kan het op de foto's niet goed zien.

Zou het terugbrengen/ruilen (al zal dat lastig worden als het via MP is gekocht) of verkopen en op zoek gaan naar een ander tuig, want dit past gewoon niet.

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 11:52

Ai, ik was er al een beetje bang voor...
Dan zet ik hem met pijn in het hart weer op MP en gaan we door met dubbele longe tot we wat anders hebben.

Het is trouwens zilco. Volgens mij is het eigen dat die maar 1 riem bij de hals heeft.

Iedereen bedankt voor het meekijken en het advies!

naomimiracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:30

wat een leuke pony

maar idd het borsttuig licht goed iets horger mag wel maar zo kan ook, en je maar wel iets strakker mag aanspannen. En als ik jou was met hoofdstel ik weet niet of je dat doet maat ik zag niet of foto en dat touwtje kan je gewoon voor de zekerheid weg halen.

voor de rest veel plezier met je mooie witte ponnyy<3

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:34

naomimiracle schreef:
wat een leuke pony

maar idd het borsttuig licht goed iets horger mag wel maar zo kan ook, en je maar wel iets strakker mag aanspannen. En als ik jou was met hoofdstel ik weet niet of je dat doet maat ik zag niet of foto en dat touwtje kan je gewoon voor de zekerheid weg halen.

voor de rest veel plezier met je mooie witte ponnyy<3

:? abra-cadabra taal, daarnaast is toch duidelijk te zien dat het borsttuig absoluut níet goed ligt? en wat bedoel je met 'strakker aanspannen'?
:=

@ TS: dacht de vorm v/d broek al te herkennen als Zilco, zie nu ook dat er op de foto van het borsttuig van voren ook duidelijk een zilco-merkje is te zien, heb daar blijkbaar overheen gekeken.
Heel erg jammer, maar dit tuig past echt gewoon van geen kanten, weer verkopen en opzoek naar iets nieuws lijkt mij idd de enige juiste oplossing, hoe jammer ook.

SammieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:37

Wat een trouwe dibbes die shet!
Lekker fotootjes maken en heerlijk blijven staan en van het weer genieten;) haha

Jammer dat het tuig niet past. Werkelijk elk onderdeel van het tuig is te klein.
Gewoon lekker op MP zetten en op zoek gaan naar een ander tuigje.

Ook onbegrijpelijk dat mensen die geen verstand hebben van tuigage en mennen dat die hier op reageren.
Mag hopen dat jullie zelf niet gaan zitten klooien met een pony beleren voor de kar...

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:50

Onderdelen van zilco tuigen zijn ook vaak los evrkrijgbaar, dus misschien kun het passend krijgen met losse onderdelen

Bobbiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:09

Zonde hoor, want het is idd te klein. Misschien kan je ruilen met iemand op bokt of marktplaats??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:14

cobelens schreef:
Onderdelen van zilco tuigen zijn ook vaak los evrkrijgbaar, dus misschien kun het passend krijgen met losse onderdelen

Kan ze volgens mij echt beter een ander, groter tuig (evt. ook zilco) kopen, want aan dit tuig mag je dan zo ongeveer alles aanpassen met losse onderdelen. De 2 belangrijkste en grootste onderdelen, het schoftje en het borsttuig, zijn allebei veels te klein. Als alleen de broek nou ietsje te klein was..... maar dit complete tuig zit gewoon nergens naar, dus denk dat dat niet veel zal gaan uithalen met losse onderdelen.