Beetje happerig! Lost clickeren het op?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

Beetje happerig! Lost clickeren het op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 16:06

Misschien kennen jullie Yellow wel? :) Die zuurpruim?
Ik heb daar altijd wel een probleempje mee gehad. Ze doet een ding graag zoals, jambette flemen, steigertje tussendoor enz.! Maar ze hapt wel een beetje na haar beloning. Nu hoor is zowel eens hier en daar dat clickeren dit op kan lossen! Ikzelf clicker wel. Maar hoe los je zoiets nou op? als ze een kunstje doet pak ik een snoepje en zou ze haast mijn hand er soms afhappen :') Ik geef soms wel eens een stootje tegen haar neus, dan kijkt ze even weg en de volgende keer doet ze het zo weer! Wat kan ik hier het beste bij doen? Clickeren?

Hoe vaak doen jullie aan VD'en? Ik laatste tijd iets minder i.v.b met school. Maar hoelang en hoevaak?

:wave:

Captain

Re: Beetje happerig! Lost clickeren het op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:28

Gewoon streng zijn, dus elke keer als ze de beloning mag pakken haar eerst even laten voedsel weigeren en herhalen herhalen herhalen. Is ze echt opdringerig dan zet je haar gewoon even een paar passen achterwaarts.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:57

Wat bij mij heeft geholpen om m'n pony te leren dat het snoepje bij hem moet komen en niet hij bij z'n snoepje is het tegen zijn borst houden zodat hij naar achteren, dus van je weg moet stappen.
Meestal doe ik 1 of 2 keer per week vrijheidsdressuur en zijn we rond een half uur bezig. Maar ik denk dat de juiste trainingsduur erg verschilt per pony.

frietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:23

Mijn pony hapte in het begin ook altijd.
Ik heb dit opgelost door het kunstje voedsel weigeren.
telkens als ze na een kunstje happerig op je hand afkomt laat ik haar eerst voedsel weigeren voordat ze het snoepje mag pakken!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:14

Xara happert nu ook weer, doordat ze 3 weken door iemand anders is getraind... *zucht*. Ik zelf los het op door zoals je al zegt clickertraining te doen, en zodra ze gaat happeren zet ik haar achterwaarts en zeg duidelijk "nee". Ook voedselweigeren een aantal keren herhalen, en zo gaat het met Xara steeds beter! :) Wieweet lukt het ook wel met Yellow.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 07:22

okeee,! ga ik proberen! Bedankt voor je tips! ;)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:31

Ik vond het bij mijn paardje echt onwijs helpen. Wees consequent en geef haar dan ook echt niets meer uit de hand. Ook niet tussen door. En zorg dat ook niemand anders wat uit de hand geeft. Wil je der wat geven? Gooi het in der voerbak/ stal.. Ze vind het vanzelf wel!!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:33

Dat zal niet werken aangezien je met vrijheidsdressuur met voedselbeloningen werkt. ;)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:41

ik mag aan nemen dat je met clickeren bedoelt eerst een click voor dat je wat geeft! Dus niet zomaar uit de hand eerst clicken dan pas wat geven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:41

Ja, maar dan blijf je dus uit de hand voeren. ;)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:48

Ja ik bedoel dus. Niet zomaar uit de hand. Maar als je het zo goed weet.. Waarrom plaats je dan een topic?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:55

Nee clickeren gaat het probleem niet oplossen. Grondwerk en de verhoudingen rechtzetten wel.

Je kunt ook gaan targetten, dat je paard eerst bijv. je vuist aan moet raken voordat hij het snoepje krijgt. In het begin hou je je vuist precies in de lijn die hij moet afleggen om bij het snoepje te komen, later kun je het steeds moeilijker maken.

Maar over het algemeen ben ik tegen het voeren uit de hand.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:46

@golddigger: H_Nalanta heeft dit topic niet geopend hoor, ff goed lezen.
@iloveyellow: Ik herken het probleem, die van mij is ook zo'n zuurpruimpje die graag mag happen. Ik merk dat de clicker wel helpt en ook het voedsel weigeren is een optie. Soms moet je ook eventjes streng zijn, want happen/bijten is uit den boze. Ik vind het vreselijk om streng te moeten zijn, maar hij heeft mij laatst ook in mijn schouder behoorlijk gebeten( tandafdrukken erin) tijdens het aansingelen, niet tijdens VD (hij heeft singelnijd) en toen heeft hij wel even een tik gehad op zijn hals (niet al te hard) maar om te laten weten dat het echt niet kan. Soms moet dat dan even, ook al hou ik er niet van.Ik kan er ook heel erg over inzitten na die tijd en voel ik me schuldig, maar als ik niet concequent daarin ben, dan gaat hij door en kan het levensgevaarlijke situaties opleveren. Succes met yellow!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 15:56

Dankjulliee! :D ik ga hier zeker aan werken!