Hee Edwin, Ziet er goed uit hoor! Een heel andere lijn dan wij daar hebben genomen, maar aan de tijd te zien (nagenoeg) even snel! Zijn trouwens genoeg ongelukjes gebeurd daar...
janouk
Geplaatst: 31-08-11 17:56
Mooi span heb je voor je wagen staan! Ziet er goed uit.
Voor de liefhebbers, ik heb nog meer filmpjes op mijn youtube kanaal staan. Zoekterm : EMS Paardensport.
Zou leuk zijn als meer mensen hindernissen opname, leer je van en zo kan je ook van elkaar leren.
En wat betreft de ongelukjes... er zijn er een paar op de kant gegaan... Als je goed kijkt zie je ook bij mij de wielen los komen, nu zie je weer het nut van de groom. Goed hangen en de wagen in balans houden is zo eenvoudig nog niet.
BlackDevils
Geplaatst: 01-09-11 13:01
Leuk filmpje! Als de rechter pony iets meer wilde werken is er nog makkelijk wat tijdwinst te halen, ook in de wendingen.
Er zijn heel wat filmpjes natuurlijk te vinden op Youtube. Hoefnet is hiervoor ook een zalige bron.
Groomen is niet eens zo heel moeilijk m.i. Zijn eerste taak is ten alle tijde aan de goede kant te hangen. Als het even kan mag hij mij de weg vertellen en de tijd bij houden. De menner rijdt op de balans van de wagen door op het juiste moment gas te geven of iets terug te nemen.
Dat onthouden van het rijden van zo'n hindernis zou bij mij ook een groot probleem zijn! Ben na 2 bochten de route al kwijt vermoed ik. Maar ze gaan er lekker doorheen!