[AR] Bakoefeningen met Silvester!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Bakoefeningen met Silvester!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 00:43

Binnenkort weer een onderlinge wedstrijd dus we moeten maar weer even wat gaan oefenen in de bak :D
Sil kwam de laatste tijd beetje in opstand, loopt links gebogen en dan naar rechts en zoals altijd is hij sloom haha.
Maargoed daar werken we aan en hij reageert al beter op de zweep :)

In andere topics is mij eens de tip gegeven om iemand te laten filmen als ik met Sil thuis oefen om te kijken hoe ik daar anders rijd dan op wedstrijd, omdat hij op wedstrijd nog slomer is. (lees zo sloom dat als ik geen "door" zegt hij stil staat :P)
Tijdens dat er iemand filmde merkte ik zelf al op dat ik anders ging mennen, ging veel meer praten dus eerst 10x door zeggen voordat ik pas de zweep erbij pakte enz. Zal volgende keer en ook met de wedstrijd proberen te letten op mijn eigen rijstijl en proberen consequenter te zijn.

Nou hier wat foto's :D
Samen zijn we er klaar voor! (oke Sil slaapt.. :o )
Afbeelding

Instappen:
(terwijl ik geld zoek haha)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even wat meer oppakken
Afbeelding
Afbeelding

Even strekken met die nek! Dit vind hij erg moeilijk.
Afbeelding

Foto momentje <3
Afbeelding

Drafje
Afbeelding
<3
Afbeelding
Afbeelding

En even een lekker galopje
Afbeelding
Afbeelding

Sil na afloop :P
Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 01:19

Ziet er netjes uit hoor! Leuke pony is 't.
Ik heb zelf altijd de gewoonte dat ik het ze 1x lief en neutraal 'vraag', als ze meer voorwaarts moeten of bijv. van stap in draf. Reageren ze daar niet of amper op, dan 'vraag' ik het nogmaals, maar dan een stuk doortastender met m'n stem, wat 'bozer' zeg maar. Nog geen reactie? Dan grijp ik wat in met zweep + stem e.d.

Als je het op die manier doet, en ook gewoon goed consequent bent, merk je vanzelf dat ze na die 1e, misschien 2e x het echt wel in de gaten hebben en dus ook stukken beter aan de hulpen gaan staan en beter reageren.

Al is het bij mijn pony's vaak geen probleem om ze meer voorwaarts te krijgen, ben vaak eerder bezig met inhouden. :+ Mijn Welsh merrie heeft wel een tijdje gehad dat ze wat uitprobeerde; ze ging dan echt ruim onder het basistempo draf lopen en op 'voorrrrwaarts!!!!' reageerde ze dan gewoon amper, of ze schoot eventjes licht naar voren om vervolgens weer terug te vallen. Die heb ik een kwartiertje veel overgangen laten rijden, en heel consequent dus zoals bovenstaande. Daarna ging het prima, en reageerde ze ook meteen. Nu hoef ik maar de 'd' van 'drrrraaaf!' uit te spreken en ze zit al in draf.

Van veel praten en veel commando's raken ze vaak alleen maar afgestompt. Net als dat je bij echte misdragingen 10x een zacht tikje geeft met je zweep, of 1x een vrij ferme.
Je af en toe laten filmen thuis en op wedstrijd werkt idd ook erg goed :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 06:39

Dat dacht deze iemand al, toen ze je zei om je proefjes thuis en op de wedstrijd te filmen. hahaha :j daar leren wij namelijk ook heel veel van. Omdat het op de koets vaak anders aanvoelt, dan het er uit ziet.

Ik vind de foto's goed ogen, ik vind jullie een leuke combinatie. En die laatste foto van Sil is briljant.

Heel consequent samen werken aan de afstemming. Daar ligt de oplossing. Maar dat is zo lastig.
Veel succes!

Jenkins

Re: Bakoefeningen met Silvester!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 10:12

JoyCiej007 en Janouk bedankt voor de tips :D

Ik probeer vrij consequent te zijn. Zo ben ik van het 1x vragen, 1x zeggen en dan de zweep erbij. Ook als hij in draf zit en hij gaat langzamer lopen vraag ik 1x door te gaan, doet hij dit niet dan de zweep erbij. Maar als hij daarna weer slomer gaat lopen vraag ik niets meer en krijgt hij meteen een tik. Blijft hij op een normaal tempo dan beloon ik hem. Maargoed de volgende keer begin je gewoon weer overnieuw....

Sil heeft wel eens met menles dat hij erg voorwaarts is en dat ik hem meer moet inhouden dan voorwaarts krijgen, dus hij kan het wel :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:08

Wat een leuke pony heb je daar voor je wagen! Hoe groot is hij? En welke sulky heb je er achter hangen?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 13:12

Dankjewel! Hij is ong. 1.20 en heb de oxer er achter hangen van horsehopinternational :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:06

Ha sil, hij is knap. Ziet er lekker relaxt uit. Kom hem gauw een keer in het echt bewonderen :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:54

Sil is knap! Van wie heb je eigenlijk les, gewoon nieuwsgierig :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:26

ja goed plan Jelleee :D

Ipsilonka, ik heb eigenlijk bijna geen les :P en Als ik les heb dan is het in een groepsles van Jan Tuin. Maar vind zijn groepslessen niet zo goed en leer er dus eigenlijk niets. Prive geeft hij beter les.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:49

Aaaah, meneer Jan. Prima vent om tuig weg te brengen en koetsiersbewijs halen. Maar samen op de bok kan ik niks van meneer Jan leren. haha, koffie/thee drinken kunnen we wel goed. Heb overigens nooit priveles van m gehad. Alleen groepsles een aantal keer (werkte niet) en koetsiersbewijs. Zonder les kan ik echt niet! Les de laatste tijd bijna elke week :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:55

Ow je kent hem :D Ben nu al maand niet bij de les geweest, of het regent, of de bak is te nat, of de les gaat niet door of ik kan eens een keer niet met gebrek aan groom :P Hopelijk deze en volgende week wel les, want de 11de hebben we onderlingewedstrijd :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:42

Ziet er al best goed uit hoor :j lekker door trainen!

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:30

Een top team!! Met je mooi silliebillie! <3

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 22:32

DankuDankuuu <3 :D