Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Laraax schreef:Kaakgekruisd zou ik zelf niet doen, dit omdat dit bekend staat dat het geen goede release heeft wat verwarring kan geven voor je paard, mocht je dit wel willen proberen, bij o.a. Epple jeck heb je van die roze/blauwe hoofdstellen van FRA! Deze hebben ronde touwen onder de kaak, dat is imo dan fijner
moonfish13 schreef:Laraax schreef:Kaakgekruisd zou ik zelf niet doen, dit omdat dit bekend staat dat het geen goede release heeft wat verwarring kan geven voor je paard, mocht je dit wel willen proberen, bij o.a. Epple jeck heb je van die roze/blauwe hoofdstellen van FRA! Deze hebben ronde touwen onder de kaak, dat is imo dan fijner
Ik heb die ervaring dus totaaaaaal niet.
Dat zegt men, maar ik heb drie bitloze kaakgekruiste hoofdstellen en met allemaal die ervaring niet.
Tammy_ schreef:ik rijd met mijn pony op L/M dressuur niveau met een kaakgekruist hoofdstel, met rondgenaaide kaakriemen. Ik merk helemaal geen verwarring of slechte release, en pony loopt er heerlijk ontspannen opside pull rijd ook prettig, maar het kaakgekruiste reageerde hij toch prettiger op, dus voor deze optoming gegaan
Een aantal winkels/webshops lenen ook een paar hoofdstellen uit om te proberen, misschien kan je op die manier de hoofdstellen eens proberen, kijken wat het beste past bij jouw paard?
moonfish13 schreef:FRA hoor ik ook niet veel positieve dingen over w.b.t. de kwaliteit.
Wat ik ook jammer vind is dat die dus niet onderlegd is.