Mijn shetlander wil absoluut niet gelongeerd worden Maar gewoon omdat hij de bedoeling ervan niet snapt. Hij komt alleen maar naar je toe lopen of sleurt je mee naar het hek. Ook pakt hij de longeerzweep af en is hij er totaal niet bang voor haha Er kwam bij mij een meisje op stal die zei dat zij ook een shet heeft die niet kon longeren, maar dat het haar wel gelukt is. Dus zij 100 rondjes (als het niet meer is) meelopen met hem in een rondje heel rustig aan, maar ja hoor zodra ze hem losliet ging hij erweer als een speer vandoor. Misschien iemand tips of is het gewoon een hopeloos geval? Mijn shet krijgt van zijn bijrijdertje maar twee keer per week beweging en omdat hij best wel dik is moet hij toch wat meer beweging krijgen. Als mijn haf in de bak staat en mijn shet ook en ik sta in het midden met mijn longeerzweep dan begint mijn haf al te galopperen, maar mijn shet staat door het hek heen naar grassprieten te zoeken dus dit werkt ook al niet Ik wil hem uiteindelijk voor de kar gaan beleren, maar goed iemand nog tips??? Hij is trouwens 5 jaar oud...
Probeer eerst hele kleine cirkels met iemand erbij... en dan opbouwen naar een grotere cirkel? EN dan uiteinelijk zonder hulp. Het kan best even duren hoor voordat ze het "door" hebben. (ze zijn echt niet dom hoor... maar soms hebben ze er niet zoveel zin in.. hahaha). Succes!