Met het risico dat ik meteen tot azijnpisser wordt bestempeld, en ik realiseer me dat ik het hier met een jongvolwassen bokker te maken heb die heel trots is op wat ze bereikt heeft: je plaatst dit topic op het volwassen gedeelte van bokt, dus ga je volwassen reactie krijgen.
In het gedeelte waar je je paard aan het halstertouw vasthebt, vindt ik dat je teveel druk houdt op het halstertouw, en het paard te vaak meetrekt. Verder is het stukje rijden met neckrope en later zonder in draf en ook galop voor iedereen haalbaar die zijn paard met hoofdstel en zadel redelijk onder appel heeft.
Het stukje film toont echter niet het niveau dat ik wil zien van een NH-er die zijn paard volledig onder controle heeft. Met name de zijgangen en de wat ingewikkeldere manoevres ontbreken.
Ik weet niet welke methode je volgt. Het is leuk wat je laat zien, maar er is meer. Zoveel meer.
ik sluit me bij carmy en tantesabien aan. ik ken genoeg mensen die met tig hulpteugels en bitten aan de slag gaan. voor 2 weken vind ik dit zeker niet slecht. heb je les? natuurlijk zijn er wat dingetjes waar je nog aan moet werken. ik durf te wedden dat het bij cassidy ook niet helemaal perfect ging in het begin. natuurlijk moet je een volwassen antwoord krijgen. als je hier op de volwassen bokt zit, moet je waardige antwoorden krijgen maar ook geven. (ik ben trouwens ook nog maar 12 ) the 7 games is trouwens heel goed voor het vertrouwen enz. misschien moet je dat ook eens proberen.
DaisyE
Geplaatst: 30-09-11 20:43
Leuk om te zien dat je er met een manier mee omgaat waar zowel jij als je paard je goed bij voelen!