Sylke, lol met mijn knol

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Sylke, lol met mijn knol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 15:21

Misschien kennen jullie haar al van op topics over het mennen, maar wij hebben een nieuwe hobby gevonden en kunnen ons nu ook hier melden. Het koetsen staat nog even op een laag pitje, vooral vanwege mijn eigen gezondheid(whiplash) Voor degene die ons nog niet kennen hier een kleine update

Ik heb Sylke(sylvia van het hoogheem) vanaf 19 december 2010. Ze is nu 9 jaar. De eerste periode heeft ze erg moeten wennen en ze was van veel zaken onder de indruk. Ze stond soms meer op haar achterbenen dan op vier benen. Gelukkig is het me in een korte periode gelukt om haar vertrouwen te winnen en vooral veel lol te maken. Nu staat ze al bijna bekend al bomproef en troetelpaardje
De laatste tijd is het gaan kriebelen en sinds kort heb ik les in vrijheidsdressuur. Iets waar we beide enorm van genieten. Sylke is echt een meisje, meisje en is soms moeilijk playfull te krijgen, maar sinds deze week rammelen de kwartjes goed door(voor een worteltje doet ze veel meer dan voor een snoepje(in mijn heuptasje zitten dan nu ook kleine stukjes worteltjes) Ze kan nog niet heel veel, maar ik vind het leuk om te zien hoe ze reageert en steeds enthousiaster wordt, soms zelfs te, ik moet goed opletten dat ze niet gaat bedelen of haar truckendoos open trekt zonder commando's

Kijk, geniet en geef tips, hou het vriendelijk we zijn pas net bezig, maar staan overal voor open

Sylke, de shetlander
Afbeelding

Op commando achterom kijken
Afbeelding

Touch, er hoog, maar ze kwam eraan
Afbeelding

Even pauze "he dikke schuif eens" wie heeft het nou tegen wie
Afbeelding

En natuurlijk nog een filmpje, ik sta er op het einde een beetje dom bij te dansen, maar het nee schudden heeft ze vandaag pas geleerd en onder knie, dus was helemaal blij met haar reactie
Te zien, voetballen, achteruitlopen(terwijl ik achter haar sta), nee knikken en een hele blije baas
http://youtu.be/bMAAMlYJWLc
Laatst bijgewerkt door Sylke104 op 21-08-11 15:26, in het totaal 3 keer bewerkt

ZusJacobs

Re: Sylke, lol met mijn knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:23

Film doet het niet..

Wat een geweldig dier joh!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 15:24

ben er mee bezig
heb nu de link geplaatst, dat gaat makkelijker
het lukt me niet om hem in te sluiten

dank je wel voor de leuke reactie

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:32

Ik heb het filmpje wel gezien!

Wat een ontzettend leuke pony heb je :) Het ziet er allemaal heel leuk en ongedwongen uit!
Hoe heb je je shet aangeleerd om 'back up' te gaan op commando? (dus niet als je er naast staat).

Ik zet paarden ook altijd 'back up', maar op afstand lijkt me erg lastig.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 15:36

Nou dat ging heel dom, als ik voor haar sta was ze niet op terug te krijgen, op neus duwen, tikje erbij en toch maar hooguit 1 of 2 pasjes. Ik was even gefrustreerd en dan zoek ik de rust op. Stond naast haar flank en was haar aan het kriebelen aan haar bil en toen kwam ze op terug, beloont en steeds verder uitgebouwd. Dus eigenlijk domme toeval en op juiste moment beloont. Ze loopt nu zo makkelijker achter uit dan dat ik voor haar sta, raar maar waar

<object width="420" height="345"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/bMAAMlYJWLc?version=3&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/bMAAMlYJWLc?version=3&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="345" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:59

Leuke shet :D
Het ziet er leuk en vriendelijk uit, Ga zo door +:)+

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:36

Ziet er al leuk uit! :)

Je moet dat wat je net hebt gekopierd, en geplakt hier tussen zetten:

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 09:00

@ jarytj, was het proberen om het filmpje zo er in te krijgen, maar dat lukt me op een een of andere manier niet.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:05

Ziet er superleuk uit, ze doet alles ook heel relaxed :)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 09:18

@renslover, ja he! ze lijkt er wel lol in te hebben en dat bedenken dat ze een paar maandjes geleden nog bang was voor alles wat bewoog, nu is ze zo op mij gericht dat ze de bakkabouters niet meer ziet. Ze kan alleen nog soms heftig reageren op de stick als ik met de leadrope bezig ben, maar daar krijg ik goede tips en les in

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:20

Wel erg fijn dat ze nu zo relaxed is, als je het filmpje zo ziet zou je echt niet denken dat ze zo bang was!

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:24

Ziet er erg leuk en ongedwongen uit! Leuke shet!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:45

@ renslover, in januari kon ik nog niet na het hoevenkrabben met een bezem in de buurt komen, dan was het eerst pony weg zetten en dan vegen. Nu kan ik met bezem onder haar door vegen, het geluk is dat bij haar de liefde voor wortels overwint van de angst en als ze het een paar gedaan heeft dan is het zo ie zo goed. Ze is totaal niet dominant en als ik het goed vind, dan volgt ze meestal

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:15

Ziet er leuk uit! :D Wat is ie mooi zeg!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:15

Zo te zien heeft je knol er ook lol van :D