Merrie, 12 jaar, altijd voor de fokkerij gebruikt. Heeft 8 veulens gehad en is inmiddels ster preferent.
Is ooit licht betuigd maar door aanhoudende zwangerschappen nooit doorgereden.

Dit jaar leeg gelaten met de bedoeling haar de ABOP te laten lopen. Sinds het voorjaar vooral longewerk, lange lijnen en af en toe voor de kar.
Op de wei trainen we +- 20 minuutjes, is lang genoeg.
Ze heeft al eens in het tweespan gestaan met een dochter van haar, maar die moet nog wat meer leren. De bedoeling is wel er een spannetje van te maken.
Wat een fijne pony in het tuig, ze is super om mee te werken. Supergehoorzaam en ze leert ook erg snel. Als er kinderen op haar rijden is ze heel braaf, zelfs lui, maar voor de kar is het vuurwerk.

Ik dacht overigens dat ik haar niet meer moest sluiten, maar vanaf de bok ziet het er toch echt anders uit dan vanaf de kant blijkt want ze mag dus gewoon wel nog veel meer sluiten. Maar ik vond het er dan van bovenaf zo opgepropt zien. Dus daar werken we nog wel aan, is ook geen probleem, aan de dubbele longe loopt ze veel meer gesloten.
Alle tips welkom, ik heb verder geen kaas gegeten van mennen, vind het ontzettend moeilijk dat je geen gewichts en beenhulpen kan geven en zit ook regelmatig zithulpen te geven aan het karretje.

Stap:

Drafje:

Middendraf, inzet en pasje ruimer:

Hier kan je wel zien dat het zwaar genoeg is voor dit karretje:

Wending:

Keertwendingdingetje iets, begin van de keertwending:

Galopje:

En even iets te laat ingestuurd, moest haar nogal de bocht in trekken: