[AR] is het het waard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

is het het waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:34

ik zit dus met een twijfel..

ik heb een verzorg mini shetje van 76 cm nu ben ik bezig met slepen van een pallet.

nu zit ik met een vraag zal ik een sulky tweede hands kopen wil er niet meer dan 150 aan uitgeven, des noods een paar tientjes meer..
maar is dat het waard, ik ga dan 1 keer per week of 2 weken mee ga rijden.

zelf denk ik aan de ene kant dat ik het er wel uit haal, maar aan de andere kant denk ik weer dat het te duur is..
er is niemand of iemand die ik ken met verstand van mennen, dus moet het zelf uitvinden..

en moet je als je buiten gaat mennen ook menbewijs hebben ??

Lizzzzz

Re: is het het waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:30

Ik snap wat je bedoelt.

Ik ben zelf begonnen met een sulky, maar nu staat mijn 2de wagen te koop omdat ik nu precies weet wat ik wil..

En daarbij komt ook: goedkoop = duurkoop. Je kan beter je geld opsparen voor een duurdere wagen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:36

ja dat snap ik, kan zo een nieuwe kopen, maar is het het waard..
ik zit er echt mee, ben de enigste en wil ook echt niet dat een andere verzorgster er aan gaat zitten er op mag rijden..

maar haal ik het geld eruit, want nieuw zijn ze 500 euro

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:39

Ik er heb ook 2ehands één gekocht en ondanks dat ik momenteel niet veel men heb ik er al heel veel plezier van gehad. Het duurste was voor mij een Ideal tuigje.........omdat alle goedkope versie niet paste.

Menbewijs niet noodzakelijk (WA dekt ook) en niet verplicht maar het is voor jou waarschijnlijk wel fijn als je de eerste keren (iig) begeleiding hebt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:41

Ik vind je vraag wat raar. Haal je je geld wel uit een zadel dan? Waarom wil je ergens je geld uit halen? Op de bank brengt het 2,5 % op, dan moet je het daar brengen.

Paardrijden en mennen kost geld, het plezier dat je er van hebt kan onbetaalbaar zijn. Tenzij je je geld in ondeugdelijk spul stopt, dan heb je er meer ellende van dan plezier.

Mijn advies: investeer goed geld in goed materiaal, en de rente die je daarvan hebt in de vorm van lol-met-je-knol is meer waard dan welke rente dan ook....

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:42

als je een goed onderhouden sulkytje kan vinden kan je je er goed mee vermaken, en om te voorkomen dat anderen ermee gaan mennen, doe je een slot om het wiel heen! :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:42

Ik heb voor mijn pony waar ik 1 keer in de 2 weken ben een sulky gekocht, kostte mij 2e hands 250 euro. Na 1 keer mennen was het voor mij al zo ontzettend geweldig om met het ding op stap te kunnen gaan, toen was hij het voor mij al helemaal waard :)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:43

Euhm... ;-)
Ik denk dat hobbyisten bijna tot nooit hun geld eruit halen..
Haha, mijn verzorgster mocht ook nooit aan mijn wagen zitten hoor ;-) en mijne was ook 2de hands. Maar je wilt een 2wieler kopen? Van welk merk? Misschien kan je daar beter achteraan gaan. Mocht het merk wat je in gedachten had nou niets zijn, zou je voor je zelf makkelijker kunnen bedenken of 150 euro te weinig is.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:51

ik zie heel veel mensen met een sulky cavalettie..
maar wat kan ik het beste nemen voor een mini van 76 cm, want zie bij heel vaal staan voor grote shetten, dat gaat niet passen natuurlijk..

de mensen hier op stal zijn snel jarloers en maken dingen stuk, heb alles al achter slot en grendel moeten doen ..

want die zijn nieuw 300 dan vind ik 150 voor een goede 2de hands niet duur..

nu hoor ik over die veel voor maar ook nadelen, nu ga ik niet over zand etc, maar gewoon over asvalt en af en toe gras..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:55

Ik heb een sulkycavaletti en scheur gewoon mee over de zandpaden in het bos, mijn shet is overigens 85/90 cm!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:00

past er dan een 76 cm voor ?? want vind ze wel heel leuk eruit zien en zo duur zijn ze niet..
maar moet wel zeker weten dat hij ervoor past

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:06

Eerlijk gezegd denk ik dat 76 centimeter wat te klein is. Kijk anders eens naar een pirouette, die is een slag kleiner :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:11

oke, daar zou die wel voor moeten passen, want daar zit ik dus mee ;)

alleen die is wel weer 600 euro... deze zijn haast niet 2de hands te krijgen denk ik ?

is er iemand hier die woont nabij almere dat als ik een sulky heb mij akn helpen beleren ??
dat is wat makkelijker.. want hier is haast niemand te bekennen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:22

Gewoon een kwestie van goed zoeken en geluk hebben om een karretje te vinden dat je aanspreekt :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:25

oke dank je wel..

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:59

en als je paps een beetje handig is kan die hem altijd nog even aanpassen op maat, mijn sulky was te kort, te smal, en te laag toen ik hem kocht, en nu is alles op Ukmaat! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:05

Sulky pirouette is af en toe wel te koop 2e hands en soms hebben ze ook wel een aanbieding. Het is een fijn stevig wagentje voor achter een mini. Hier zie je hem achter onze Simba, 86 cm.
Ik heb hem een half jaartje geleden weer verkocht, was hem vrij vlot kwijt, voor aardige prijs (Sim is helaas overleden vorig jaar).
Dus ik zou zeggen: investeer in iets goed.
Opmerking: krijg je het er wel weer uit: mensen met paarden hebben een hemel op aarde, als ze sterven valt er niets te erven.
Tja, wat is het je waard, lol met een paard ;)

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 08:15

oke, dan blijf ik naar die zoeken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:48

Denk idd dat die pirouette beter gaat passen :)
Mijn beide mini's van 85 staat ook voor cavaletti en dat staat mooi, maar echt veel kleiner denk niet.
Heb m destijds 2ehands voor 250,- gekocht en heb er eigs heel veel plezier van. Nu wel een 4wieler erbij gekocht maar gebruik de tweewieler nog steeds soms. :j
En ik ga helemaal mee met Ibbel! :)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:28

Er staat trouwens wel dat hij geschikt is vanaf 75cm, dan zou 76 in theorie dus moeten passen ;-)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 18:34

oke, dat is mooi..

dan ga ik zelf nog even rond kijken..
dan mag hier een slotje op :)

idereen hartstikke bedankt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:13

kani_ejj schreef:
oke, dat is mooi..

Een topic wordt niet zomaar (op verzoek) gesloten ;)
De pirouette zou idd nog wel een optie kunnen zijn.

Maar vraag me af waar je aan begint, als je maar zo'n beperkt budget hebt.... wat dacht je van een goed en veilig tuig? Kost ook wel wat.......
Daarnaast zal de pony nog beleerd moeten worden neem ik aan. Dat gaat vaak ook nog wel wat kosten.

Verder begrijp ik niet wat je bedoeld met 'het geld er uit halen'. Van al het geld dat ik in mijn mijn pony's, mijn wagen, mijn tuig etc. etc. heb gestoken, heb ik nooit 1 rooie rotcent terug gezien. Het kost alleen maar geld, héel veel geld, en veel tijd.
Wat jij er voor terug krijgt is (hopelijk) veel en veilig (!) menplezier samen met je pony. Als je het daar niet om doet, dan is het dat inderdaad niet waard.

SanneRb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:22

JoyCiej007 schreef:
kani_ejj schreef:
oke, dat is mooi..

Een topic wordt niet zomaar (op verzoek) gesloten ;)
De pirouette zou idd nog wel een optie kunnen zijn.

Maar vraag me af waar je aan begint, als je maar zo'n beperkt budget hebt.... wat dacht je van een goed en veilig tuig? Kost ook wel wat.......
Daarnaast zal de pony nog beleerd moeten worden neem ik aan. Dat gaat vaak ook nog wel wat kosten.

Verder begrijp ik niet wat je bedoeld met 'het geld er uit halen'. Van al het geld dat ik in mijn mijn pony's, mijn wagen, mijn tuig etc. etc. heb gestoken, heb ik nooit 1 rooie rotcent terug gezien. Het kost alleen maar geld, héel veel geld, en veel tijd.
Wat jij er voor terug krijgt is (hopelijk) veel en veilig (!) menplezier samen met je pony. Als je het daar niet om doet, dan is het dat inderdaad niet waard.

Dat beleren is niet moeilijk en als je een beetje een makkelijke pony hebt zal dat erg makkelijk gaan, een vriendin van me heeft een verzorg shet en die snapte ook alles in een paar keer.
aan de ene kant heb je wel gelijk want niet alle shet's zijn makkelijk maar , je moet er ook rekening mee houden dat het ook een shet is die het in een paar keer snapt.. pas als je het een keer of 2 (met begeleiding van iemand die ervaren is) hebt geprobeerd en het dan nog fout gaat dan pas diegene vragen om hulp.. maar ik snap de kosten ervan niet want het is makkelijk zelf te doen..

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:24

als je er niet op kan rijden denk ik dat het het zeker waard is anders eens kijken of je van iemand voor een tijdje kan huren ofzo. en anders gewoon 2e hands kopen

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:12

Ik zou zeker ook investeren in een paar menlessen voor jezelf. Nog mooier is het Koetsiersbewijs of menbewijs. Maar in ieder geval een paar lessen zodat je weet waar je op moet letten en een beetje kunt mennen. Dat is voor je pony ook fijner.