Voorbereiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tal1977

Voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 22:32

Voordat er écht een pony bij ons gaat komen willen mijn dochter (9) en ik ons graag goed voorbereiden en inlezen.
Het natuurlijk omgaan met je pony spreekt ons enorm aan. Mij vooral het Natural Horsemanship. Het krijgen van een goede band met de pony. Mijn dochter lijkt het vooral super om vd te gaan doen :D

Kunnen jullie ons boeken adviseren??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:35

Natural-Horse-Man-Ship van Pat Parelli
In combinatie met het pakket van Parelli
Het boek lijkt me alleen een beetje te hoog gegrepen voor een kind van 9, maar er worden regelmatig cursussen gehouden in NH, ook voor de wat jongere geinteresseerden.

Kijk maar even op http://twolazysevenranch.be/

en ook op Parelli.nl kun je wat workshops vinden.

VD is leuk om te doen, maar met Parelli kom je in mijn ogen verder.

nijntjes

Re: Voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:41

het boek het paard als partner, hier worden 6 visies op het natural horsemanship omschreven.
verder zou ik als er een pony is een goede nh instructeur zoeken en samen met je dochter les nemen. fijn dat jullie kiezen voor een natuurlijke omgang.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:07

Paard als Partner is helaas Out of Print maar misschien tweedehands nog te krijgen.

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:26

kijk eens op http://overbeeke-deweert.com/. ik krijg les van regine overbeeke. ik ben (voor zover ik weet) het eerste kind dat zij les geeft, maar ik vind dat ze het zeker goed doet. ze kan je ook heel veel uitleggen. ik weet dat ze in de countrey-mill in Nijkerk eerst lezingen gaven die gewoon open en gratis voor iedereen waren, maar volgens mij doen ze dat niet meer. ik weet niet of ze het nog ergens anders doen. dat zou je even op moeten zoeken.'
parelli is idd een hele mooie methode. ook wel geschikt voor kinderen omdat ze echt een band opbouwen met de pony. je kunt er ook heel veelgrondwerk mee doen. misschien ook wel leuk...